دوشنبه 02 مهر 1403 - 02:57

کد خبر 638050

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 20:22:14


کیت بلانشت با پیام «جورج کلونی» به گریه افتاد


مهر/ کیت بلانشت جایزه دونوستیا سن سباستین ۲۰۲۴ را از دست آلفونسو کوارون دریافت کرد و با پیام جورج کلونی به گریه افتاد.
 کیت بلانشت با حضور در مراسم اهدای جایزه دونوستیا که بالاترین جایزه افتخاری جشنواره سن سباستین است، این جایزه را از دست آلفونسو کوارون دریافت کرد.
 به نقل از ورایتی،آلفونسو کوارون، کارگردان مکزیکی که به تازگی با بلانشت در سریال «سلب مسئولیت» اپل تی‌وی پلاس همکاری کرده، این بازیگر و تهیه‌کننده استرالیایی را با سخنرانی محبت آمیز خود معرفی و از «عطش سیری ناپذیر او برای کسب دانش، رسیدن به اهداف و هنر» تمجید کرد. کوارون افزود بلانشت در دوره طولانی فیلمبرداری این سریال از نقل مکان به لندن خودداری کرد و هر بار ۴ ساعت رانندگی رفت و برگشت را به جان خرید تا در خانه و نزد خانواده‌اش باشد و از نقش مادری خود غافل نشود.
کوارون همچنین به تلاش‌های اجتماعی این بازیگر نیز اشاره کرد و گفت: کیت صدایی خستگی ناپذیر در رساندن صدای ۱۱۴ میلیون پناهنده و فراخوان برای همدردی با آنها بوده است.
وقتی کیت بلانشت برای دریافت جایزه خود روی صحنه رفت، پیامی از جورج کلونی دوست و همکار قدیمی بلانشت که اوایل این ماه در جشنواره فیلم ونیز ضبط شده بود پخش شد. کلونی با قراردادن بلانشت در کنار مارلون براندو، کاترین هپبورن، مریل استریپ و رابرت دنیرو از وی به عنوان کسی یاد کرد که بازیگری را به‌عنوان یک هنر دنبال می‌کند.
بلانشت در پاسخ به کوارون گفت: ما اغلب درباره سینما چنان صحبت می‌کنیم که انگار یک گونه در حال انقراض است و من از اینکه صحنه را با یکی از بزرگترین هنرمندان سینمای جهان به اشتراک می‌گذارم سپاسگزارم.
هنرپیشه «تار» با نگاهی به چند دهه‌ زندگی حرفه‌ای خود گفت که بافت پیوندی کارش «میل به باز کردن معنای انسان بودن است، آن نقطه عجیب و غریب از عدم اطمینان ترسناک و شادی‌بخش که باید یک انسان بود.
 برای من گیج‌کننده است که به نظر می‌رسد در جهان یقین بسیار زیاد و درستی فراوان وجود دارد، در حالی که در واقع، جهان مکانی عمیقاً نامطمئن است. یک زندگی خلاق با عدم اطمینان و شک تقویت می شود. این DNA هر پروژه است. همین عدم اطمینان است که مرا به حرکت درمی‌آورد. این جهان بسیار ناراحت کننده است و من فکر می‌کنم همه ما به عنوان انسان در آن سهیم هستیم. ما در دوران بسیار بسیار نامطمئنی زندگی می‌کنیم.
جشنواره فیلم سن سباستین امسال با اهدای این جایزه به بلانشت تصویر وی را در پوستر رسمی این رویداد جا داد.
این بازیگر استرالیایی که بازیگر فیلم‌هایی مانند «هوانورد»، سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» و «تار» بوده بیش از ۲۰۰ جایزه در طول دوران طولانی زندگی حرفه‌ای خود کسب کرده که کسب ۲ جایزه اسکار از ۶ بار نامزدی آن، ۴ جایزه بفتا و ۴ جایزه گلدن گلوب از جمله آنهاست.
هرچند این اولین بازدید بلانشت از این جشنواره اسپانیایی است که از ۲۰ تا ۲۸ سپتامبر برگزار می‌شود، اما جشنواره پیش از این شماری از فیلم‌های او از جمله «بابل» (۲۰۰۷) و «ورونیکا گورین» (۲۰۰۳) را به نمایش گذاشته است.
این دومین باری است که یک هنرپیشه استرالیایی پس از هیو جکمن در سال ۲۰۱۳، بالاترین جایزه افتخاری جشنواره سن سباستین را دریافت می‌کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط