دوشنبه 02 مهر 1403 - 01:04

کد خبر 638108

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 21:22:08


آماده باش کامل تمام دستگاه‌هاتا پایان عملیات امداد و نجات در معدن


مهر/ وزیر کشور گفت : تا پایان عملیات امداد و نجات، همه دستگاه‌ها به حالت آماده باش کامل هستند تا وضعیت بقیه کارگران مشخص شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر مؤمنی یکشنبه شب در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگاران با ذکر این نکته که این حادثه تلخ را در درجه اول به خانواده‌های این افراد و مردم ایران تسلیت عرض می‌کنم، متذکر شد: هیچ چیز نمی‌تواند فقدان و جای خالی این عزیزان را پر کند.

وی با اشاره به بازدید میدانی خود از محل حادثه و مشورت با گروه‌های فنی تونل‌ها، گفت: از مسیر اول ۳۱ پیکر به بیرون منتقل شده و در مسیر دوم، حدود ۱۰۰۰ متر پیش‌روی شده و در ادامه می‌بایست گازهای تونل تخلیه شود.

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد: امدادگران تا فردا صبح به دهانه اصلی رسیده و وضعیت محبوسین تعیین تکلیف شود.

مؤمنی با تأکید بر اهمیت رسیدگی به وضعیت درمان مصدومان، از ضرورت اعزام آنها به شهرهای خود گفت و افزود: چنانچه ضعفی در امکانات امداد و نجات معادن وجود دارد، می‌بایست اعلام نیاز شود تا در اولین فرصت نسبت به تجهیز و جای‌گذاری این امکانات اقدام شود.

لزوم بررسی وظایف دستگاه‌ها در زمینه نظارت‌های مستمر

وی با اشاره به صحبت‌های مطرح شده در مورد قصور و کوتاهی‌های احتمالی، گفت: الان نمی‌خواهم قضاوتی داشته باشم، اما باید بررسی شود کارگران ماسک و اکسیژن سیار به همراه داشته‌اند یا فن هایی که گازها را از بین می‌برد و سنسورهایی که میزان گاز را تشخیص می‌دهند، درست عمل کرده‌اند؟!

وزیر کشور با تأکید بر لزوم بازنگری در شیوه‌نامه‌ها، افزود: باید بررسی شود که آیا دستگاه‌هایی که باید به صورت مستمر نظارت می‌کردند به درستی انجام وظیفه کرده‌اند یا خیر.

وی تأکید کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم که حتماً با خاطیان برخورد جدی می‌شود.

مؤمنی در پایان بر آماده‌باش همه دستگاه‌های امدادی تا اتمام و تعیین تکلیف همه کارگران محبوس شده تأکید کرد.

وی با بیان اینکه کارگروهی برای بررسی علت حادثه باید تشکیل شود، تصریح کرد: بدون هیچ اغماضی این حادثه بسیار تلخ است و باید با هر فرد خاطی در هر رده‌ای برخورد قانونی صورت گیرد.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه نکته بسیار مهم جلوگیری و تکرار این حوادث است، اظهار داشت: ایمنی باید مقدم بر هر کاری باشد.

مؤمنی افزود: این کارگران در عمق زمین برای کسب روزی تلاش می‌کنند و به دنبال آبادانی کشور هستند لذا این موضوع باید مورد توجه همه باشد و همه کارفرمایان و ما متولیان باید دقت لازم را داشته باشیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط