دوشنبه 02 مهر 1403 - 01:52

کد خبر 638213

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 23:43:26


مقتدی صدر: سطح نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در عراق باید کاهش یابد


دفاع مقدس/ رهبر جریان صدر عراق با تأکید بر لزوم قطع روابط اقتصادی کشور‌های عربی و اسلامی با آمریکا، گفت که هر کشور عربی که با رژیم صهیونیستی رابطه دارد، باید منزوی شود.

«سید مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق شامگاه امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای به‌شدت به آمریکا و سیاست‌های این کشور در منطقه خاورمیانه و حمایت از رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

صدر با بیان اینکه آمریکا بر اساس افراطی‌گری یهودی بنا شده است، گفت: آمریکا در کمال بی‌شرمی کوچاندن و آواره‌کردن ساکنان فلسطین را برای خود حلال کرده است و برای حکم‌های دادگاه‌های بین‌المللی و قوانین انسانی هیچ احترامی قائل نیست و آن را رد می‌کند، ولی اگر سایر کشور‌ها این کار را انجام دهند، زمین‌وزمان را به هم می‌ریزد.

رهبر جریان صدر عراق ادامه داد: آمریکا افتخار می‌کند و خود را بزرگ‌ترین کشور دموکرات و حامی آزادی معرفی می‌کند، ولی درعین‌حال تمامی قومیت‌ها، ادیان و نژاد‌ها را سرکوب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا، هزاران نفر را در غزه زندانی کرده و آنان را از کمترین حقوق زندگی محروم ساخته است، تصریح کرد: اگر کشور دیگری این کار را انجام می‌داد، آن را یک دولت ظالم و دیکتاتور می‌نامیدند. آمریکا با بمباران به کشور‌های منطقه حمله می‌کند و با پوشش بین‌المللی در امور آن مداخله می‌کند. مقتدی صدر با بیان اینکه آمریکا حامی تمامی اقدامات تروریستی اسرائیل در فلسطین و لبنان است، تصریح کرد: از سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب خواستار مواضع قاطعی [در قبال آمریکا و اسرائیل]هستم.

لزوم قطع رابطه مسلمانان با آمریکا
وی موارد زیر را خطاب به این نهاد‌های عربی عنوان کرد: نخست؛ جرم‌انگاری تعامل با اسرائیل و منزوی کردن هر کشور عربی یا اسلامی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده است. سوم؛ محدود کردن مداخلات آمریکایی آمریکا در کشور‌های عربی و اسلامی، محدود ساختن سفارت‌های آن و تلاش برای قطع رابطه اقتصادی با این کشور. سوم؛ انجام یک اقدام اسلامی-عربی دولتی رسمی یکپارچه برای صدور قطعنامه‌هایی از داخل سازمان ملل یا شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی. چهارم؛ از پارلمان عراق می‌خواهم با صدور مصوبه‌ای سطح نمایندگی دیپلماسی آمریکا را به‌عنوان مرحله نخست کاهش دهد لذا پارلمان که نماینده مردم است باید دست به این اقدام بزند و من آماده‌ام که از نظر مردمی از این مصوبه حمایت کنم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط