دوشنبه 02 مهر 1403 - 10:55

کد خبر 638338

دوشنبه 02 مهر 1403 - 08:28:58


اعزام یک تیم امداد و نجات معدنی از مازندران به طبس


ایرنا/ یک تیم امداد و نجات معدنی شرکت البرز مرکزی مازندران به منظور امداد و نجات معدنچیان سانحه دیده طبس در استان خراسان جنوبی اعزام شد.

مدیرعامل شرکت البرز مرکزی، نوید نیکو اظهار کرد: باتوجه به درخواست کمک مدیران سازمان معدنی کشور از شرکت زغالسنگ البرز مرکزی شهرستان سوادکوه جهت کمک به حادثه دیدگان معدن طبس با هماهنگی انجام شده صبح امروز یک تیم امداد و نجات معدنی از این شرکت به طبس اعزام و تیم دوم به صورت آماده باش در شرکت حضور دارند و درصورت نیاز از واحد ایمنی معادن کشور بفوریت به طبس اعزام خواهند شد.

وی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های محترم عزادار حادثه دیده، روح همه آنان قرین رحمت الهی باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: شب گذشته پیکر چهار کارگر دیگر معدن "معدنچی" شهرستان طبس از تونل خارج شد و ۱۴ نفر دیگر هنوز در معدن C محبوس هستند.

محمدعلی آخوندی اظهار کرد: تعداد جانباختگان حادثه معدن طبس تاکنون به ۳۵ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه پیکر تمامی متوفیان تحویل پزشکی قانونی می‌شود افزود: تیم‌های تخصصی مرحله به مرحله با تقویت مکش‌ها و تخلیه گاز داخل تونل پیش می‌روند تا متوفیان و پیکرهای کارگران به بیرون منتقل شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: به تدریج این‌ کار ادامه پیدا خواهد کرد تا تمامی کارگران جانباخته از تونل معدن به بیرون کشیده شوند لذا با رعایت اصول تخصصی و ایمنی توسط افراد متخصص HSE این مهم در حال انجام و مقداری زمانبر است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط