دوشنبه 02 مهر 1403 - 12:47

کد خبر 638591

دوشنبه 02 مهر 1403 - 10:52:00


پیش‌بینی برداشت بالغ‌بر یک میلیون تن شلتوک در گیلان


فارس/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برداشت شالی در سطح بیش از 237 هزار هکتار از اراضی شالیزاری به پایان رسیده، گفت: پیش‌بینی می‌شود بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک توسط 300 هزار بهره‌بردار شالی‌کاری برداشت شود.

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برداشت شالی در سطح بیش از 237 هزار هکتار از اراضی شالیزاری به پایان رسیده، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک توسط 300 هزار بهره‌بردار شالی‌کاری برداشت شود.

وی با بیان اینکه کشت برنج به‌عنوان مهم‌ترین محصول زراعی گیلان است، افزود: ارقام محلی از جمله هاشمی و علی کاظمی در بیش از ۲۲۵ هزار هکتار از اراضی استان کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اعلام اینکه امسال ۲۰۲ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان به روش ماشینی کشت شده، گفت: کشاورزان ۲۱۰ هزار هکتار از زمین‌های برنج‌کاری خود را نیز به شیوه ماشینی برداشت کردند.

محمدی با بیان اینکه گیلان بزرگ‌ترین تولیدکننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور است، خاطرنشان کرد: گیلان رتبه نخست را از لحاظ سطح زیر کشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را به لحاظ مساحت اراضی شالی‌کاری گیلان به خود اختصاص داده‌اند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط