دوشنبه 02 مهر 1403 - 14:46

کد خبر 638603

دوشنبه 02 مهر 1403 - 10:50:53


سرویس دانش‌آموزان استثنایی تهران رایگان شد


ایرنا/ دانش‌آموزان مدارس استثنایی شهر تهران با همت شهرداری پایتخت و همکاری آموزش و پرورش فاصله مدرسه و محل سکونت را با سرویس و به صورت رایگان طی می‌کنند.

شادی مالکی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از ناوگان سرویس رایگان مدارس استثنایی شهر تهران اظهار کرد: شهرداری با اتخاذ تدابیری در حوزه خدمات‌رسانی به مدارس، تلاش می‌کند به بهترین شکل در آغاز سال تحصیلی با آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها همراه باشد.
مالکی اضافه کرد: به همین منظور سامانه سپند توسط وزارت کشور از اردیبهشت ماه امسال به والدین دانش‌آموزان معرفی و مقرر شد صدور تایید صلاحیت‌ سرویس‌های مدارس توسط این سامانه صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه دغدغه اصلی مسئولان حفظ سلامتی و ایمنی دانش‌آموزان است، افزود: با تعامل سازنده‌ای که میان این سازمان و آموزش و پرورش تهران صورت گرفت، همچنین بر اساس جلسات متعددی که با حضور نهادهای مربوطه مانند وزارت کشور، استانداری، پلیس راهور، آموزش و پرورش و سایر نهادها برگزار شد و بر اساس ابلاغ هیئت وزیران در خصوص آیین‌نامه دانش‌آموزی مقرر شد از ظرفیت و پتانسیل مدارس نیز در جهت ساماندهی سرویس‌ها در سال جاری استفاده شود.
مالکی تاکید کرد: سال گذشته نیمی از دانش‌آموزان از سوی شرکت خودرو سرویس خدمات دریافت کردند و امسال نیز جای خوشحالی دارد که در مدارس تهران یک هزار خودرو خدمات سرویس ارائه خواهند کرد.
وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مهم در مدیریت شهری پایتخت ارائه خدمات هر چه بهتر به دانش‌آموزان تهرانی است که امیدواریم امسال به بهترین شکل این اتفاق رخ دهد.
مالکی خاطرنشان کرد: تعامل بسیار خوبی با آموزش پرورش تهران داشتیم و در ساماندهی سرویس مدارس نزدیک ۶ هزار نفر در سامانه سپند ثبت نام کردند و نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه در ناوگان خودرویی خدمات ارائه می‌دهند.
مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اضافه کرد: با هماهنگی‌هایی که با دولت صورت گرفت مقرر شد تمام شرکت‌های متقاضی در سرویس مدارس که موفق به ثبت نام در سامانه سپند نشدند تا آذرماه در این سامانه ثبت نام کنند.
مالکی یادآور شد: والدین باید توجه داشته باشند که تمامی خودروهای سرویس‌ مدارس باید مجهز به برچسب مخصوص باشند و در صورت عدم وجود برچسب توسط گشت‌های رصد پلیس راهور با آنها برخورد و اعمال قانون خواهد شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران تاکید کرد: آموزش‌های لازم به رانندگان سرویس مدارس ارائه شده و تمام اقدامات لازم در جهت افزایش سطح ایمنی دانش‌آموزان عملیاتی و اجرایی شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط