دوشنبه 02 مهر 1403 - 17:02

کد خبر 638766

دوشنبه 02 مهر 1403 - 12:26:10


توزیع ۸۰ هزار دُز واکسن ‌آنفلوانزا در داروخانه‌های خراسان رضوی


ایرنا/ مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۸۰ هزار دُز واکسن در نخستین نوبت از دریافت واکسن‌های ‌آنفلوانزا از سوی سازمان غذا و دارو، در میان داروخانه‌های روزانه، نیمه‌وقت و شبانه‌روزی زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی توزیع شد.

علی‌اصغر اسماعیل‌زاده، مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: میزان توزیع این واکسن‌ها به هر داروخانه روزانه و نیمه‌وقت ۵۰ دُز و به هر داروخانه شبانه‌روزی ۱۰۰ دُز بوده است.
وی ادامه داد: توزیع نوبت دوم واکسن‌های ‌آنفلوانزا به داروخانه‌های استان خراسان رضوی در نیمه نخست مهرماه انجام می‌شود.
مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: از مجموع میزان واکسن‌های توزیع شده در میان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، ۶.۵ درصد آن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته تا که در میان داروخانه‌های روزانه، نیمه‌وقت و شبانه‌روزی شهر مشهد و ۱۵ شهر دیگر استان که در حوزه تحت پوشش این دانشگاه هستند توزیع شود.
وی گفت: از مجموع واکسن‌های تحویل داده شده به این دانشگاه ۷۰ درصد آنها در اختیار داروخانه‌های مشهد و ۳۰ درصد دیگر هم در اختیار داروخانه‌های شهرهای فریمان، سرخس، درگز، گلبهار، چناران، قوچان، باخرز، تایباد، خواف، رشتخوار، کوهسرخ، کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و طرقبه‌شاندیز قرار گرفته است.
اسماعیل‌زاده افزود: در نوبت دوم توزیع واکسن‌های ‌آنفلوانزا به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار دُز از این نوع واکسن‌ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای توزیع در میان داروخانه‌های روزانه، نیمه‌وقت و شبانه‌روزی و عرضه به مردم قرار می‌گیرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط