دوشنبه 02 مهر 1403 - 17:01

کد خبر 638780

دوشنبه 02 مهر 1403 - 12:32:38


کاهش ذخایر خونی در چهارمحال و بختیاری


ایسنا/ مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: باتوجه به تعطیلی‌های اخیر، تعداد مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون کاهش یافته و در حال حاضر میزان ذخایر خونی استان به ۵.۴ روز رسیده است.

حسین هاشمی، مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با توجه به تعطیلی‌های اخیر، تعداد مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون کاهش و مصرف خون نیز برای بیماران افزایش یافته که هم‌اکنون چهارمحال و بختیاری با کاهش ذخایر خونی مواجه شده است‌.
مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری افزود: باتوجه به افزایش مسافرت‌ها، آمار تصادفاتی که منجر به مصرف خون می‌شود اخیراً بیشتر شده که ذخایر خونی استان مصرف شد.
وی با بیان اینکه میزان مطلوب ذخایر خونی ۷ روز و بیش از ۷ روز نیز ایده‌آل است، گفت: در حال حاضر میزان ذخیره خونی استان به ۵.۴ روز رسیده است، لذا در راستای پیشگیری از کمتر شدن ذخایر خون، از مردم درخواست می‌شود به امر اهدای خون اقدام کرده و این فریضه را فراموش نکنند.
هاشمی بیان کرد، چنانچه ذخایر خون کامل شود، امنیت خاطر برای همه به ویژه بیماران تالاسمی، هموفیلی و بیمارانی که به علت تصادفات در مراکز درمانی بستری هستند ایجاد می‌شود.
وی اضافه کرد: افرادی که مدت زمانی از اهدای خونشان گذشته به مراکز انتقال خون مراجعه کرده که برای آقایان هرسه ماه یکبار و بانوان نیز هر چهارماه یکبار است.
مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مراکز اهدای خون در شهرکرد و بروجن همه روزه فعال است، خاطرنشان کرد: نیروهای سیار روزهای پنج شنبه در شهر بن و روزهای دوشنبه، چهارشنبه و پنج شنبه در فارسان آماده خونگیری از مردم هستند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط