دوشنبه 02 مهر 1403 - 18:04

کد خبر 638828

دوشنبه 02 مهر 1403 - 13:02:09


تجمع دوباره رانندگان تاکسی برقی مقابل شورای شهر تهران


ایرنا/ تعدادی از رانندگان که خودروهای تاکسی برقی خود را اخیراً گرفته‌اند، امروز دوشنبه دوم مهرماه ۱۴۰۳ برای دومین بار طی یک ماه در مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر تهران تجمع کردند.

از ساعتی قبل تمام طول خیابان بهشت پر شده از تاکسی برقی‌های پارک شده در کنار خیابان و رانندگانی که از عدم تعهدات مسئولان مدیریت شهری در خصوص خودروی خود ناراحت هستند. این افراد که حدود ۵۰ تاکسیران می‌شوند شعار «حق‌مونو پس می‌گیریم» در مقابل شورای شهر جمع شده‌اند، البته که مأموران حراست شهرداری و شورا نیز در محل حضور دارند.
یکی از تاکسیرانان با انتقاد از کمبود ایستگاه شارژ برق تاکسی گلایه دارد و دیگری از مسئولان در عمل به تعهداتشان در تسهیلات مربوط به تاکسی برقی می‌گوید.
برخی از رانندگان تقاضای پس دادن خودروی خود را دارند. یکی از آنها گفت: هر ماه ۱۵ میلیون تومان باید بابت خرید این خودرو قسط بدهم و عدم تعهد به پرداخت وام و مشکلاتی چون نبود قطعات موجب شده تا بخواهم تاکسی برقی را پس بدهم و تاکسی معمولی بگیرم. از لحاظ کرایه هم مسافران ترجیحشان به استفاده از تاکسی معمولی است.
شادی مالکی، مدیرعامل شرکت تاکسیرانی شهر تهران اما در مورد علت تجمع امروز رانندگان تاکسی برقی مانند دفعه پیش معتقد است: رانندگان خواستار تحقق ماده ۱۲ و متقاضی دریافت کمک از دولت هستند.
مالکی با بیان اینکه به پشتوانه ماده ۱۲ دولت باید کمک بلاعوض به رانندگان تاکسی برقی داشته باشد، اظهار کرد: شهرداری تهران نیز در مکاتبات مختلف پیگیر تحقق ماده ۱۲ برای رانندگان تاکسی برقی است و امیدواریم این مهم محقق شود چرا که خودروهای برقی در کاهش مصرف سوخت نقش موثری دارند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط