دوشنبه 02 مهر 1403 - 17:59

کد خبر 638907

دوشنبه 02 مهر 1403 - 13:53:31


پرداخت ۱۷۰ میلیارد ریال دستمزد اشتغال به زندانیان لرستان


ایرنا/ مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی لرستان گفت: بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال دستمزد در شش ماهه نخست امسال در ازای اشتغال به زندانیان این استان پرداخت شده است.

عبدالمجید کشوری، مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی لرستان در بازدید از اردوگاه حرفه ‌آموزی و کاردرمانی خرم‌آباد، اظهار کرد: پیش‌ بینی می‌ شود این رقم تا انتهای امسال به بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برسد. وی با بیان اینکه در حوزه فعالیت ‌های فرهنگی زندان‌ های استان نیز اقدامات مختلفی صورت‌گرفته است افزود: برگزاری مسابقات متعدد فرهنگی و هنری و کسب عناوین مختلف منطقه‌ ای و کشوری از مهمترین این موارد بوده است ضمن اینکه در روزهای آینده نیز شاهد برگزاری مسابقات ورزش‌ های زورخانه ‌ای در سطح زندان‌های استان خواهیم بود.
رئیس مجمع نمایندگان لرستان نیز ضمن بازدید از کارگاه‌ های چرم‌ دوزی، جوراب‌ بافی، تسبیح ‌سازی، خراطی، خیاطی و قالیبافی اردوگاه حرفه ‌آموزی و کاردرمانی خرم‌آباد اظهار کرد: با ریشه‌ یابی جرائم در زندان‌ ها و آسیب ‌شناسی و پیدا کردن راه‌ حل علاوه بر تلاش در راستای کاهش آسیب‌ های اجتماعی زمینه‌ های کاهش جمعیت کیفری و کنترل بازگشت مجدد زندانیان پس از آزادی فراهم می شود.
هادی هاشمی نیا با مثبت ارزیابی کردن پیشرفت اشتغال زندانیان در سال‌ های اخیر افزود: می ‌توان با ایجاد اشتغال پایدار و کسب درآمد برای زندانیان و خانواده‌هایشان ضمن پر کردن اوقات فراغت زندانیان منبع درآمدی نیز برای خانواده های آنان ایجاد کرد.
وی افزود: یکی از رویکردهای خوب سال‌های اخیر استفاده از مجازات‌ های جایگزین حبس است که تا حد ممکن باید از این ظرفیت قانونی بهره برد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط