دوشنبه 02 مهر 1403 - 18:08

کد خبر 639024

دوشنبه 02 مهر 1403 - 22:41:00


رهبر جمهوری چچن ایلان ماسک را به غیرفعال‌سازی سایبرتراک از راه دور متهم کرد


دیجیاتو/ رهبر جمهوری چچن می‌گوید سایبرتراک او که مجهز به مسلسل بوده، غیرفعال شده است.

«رمضان قدیروف»، رهبر جمهوری چچن، مدعی شده است «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا، سایبرتراک او را که به خط مقدم جنگ روسیه در اوکراین فرستاده شده بود، از راه دور غیرفعال کرده است.

براساس گزارش CNN، رمضان قدیروف گفته است سایبرتراک او که مجهز به مسلسل بوده و «در میدان نبرد نیز عملکرد خوبی دارد»، غیرفعال شده و او 2 سایبرتراک دیگر تسلا را به خط مقدم فرستاده است. قدیروف پیش‌ازاین نیز فیلمی از خودش منتشر کرده بود که با سایبرتراک رانندگی می‌کرد. او ادعا کرده این خودرو هدیه‌ای از ایلان ماسک است.

غیرفعال‌کردن سایبرتراک رهبر جمهوری چچن از راه دور
در آگوست، رمضان قدیروف ادعا کرد سایبرتراک او هدیه‌ای از ایلان ماسک است. اما مدیرعامل تسلا این ادعا را تکذیب کرد و گفت: «آیا شما آن‌قدر کندذهنید که فکر می‌کنید من یک سایبرتراک به یک ژنرال روسی اهدا کرده‌ام؟»

بااین‌حال قدیروف اخیراً دوباره ادعایش را تکرار کرد و از اینکه چنین خودروی پیشرفته‌ای باید از میدان نبرد بکسل شود، اظهار تأسف کرد و گفت: «کاری که ایلان ماسک انجام داد، خوب نبود. او از صمیم قلب هدایای گران‌قیمت می‌دهد، سپس از راه دور آن‌ها را خاموش می‌کند.»

این فرمانده جنگ چند روز قبل نیز با انتشار ویدئویی از 2 سایبرتراک در یک منطقه جنگلی که هرکدام مجهز به مسلسل بودند، افزود: «2 سایبرتراک دیگر به منطقه SVO (جنگ اوکراین) فرستاده شده است.» و گفت: «خاموش‌کردن از راه دور روی این خودروها تأثیری ندارد. آن‌ها عادی و بی نقصی کار می‌کنند. نمی‌توانید بهتر از این برای سایبرتراک تبلیغ کنید.»

دهه‌هاست به اتهام نقض حقوق بشر از قدیروف در جایگاه رهبر جمهوری چچن انتقاد می‌شود. وزارت خارجه آمریکا سال 2020 او را تحریم کرد و گفت: «اطلاعات معتبر گسترده‌ای دارد.» مبنی بر اینکه قدیروف مسئول «نقض فاحش حقوق بشر» ازجمله شکنجه و قتل‌های غیرقانونی است. بریتانیا و اتحادیه اروپا نیز او رت تحریم کرده‌اند.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط