دوشنبه 02 مهر 1403 - 20:48

کد خبر 639047

دوشنبه 02 مهر 1403 - 16:01:29


مادر پرخطر در تبریز صاحب فرزند شد


ایرنا/ مادر پرریسک(پرخطر) ۲۲ ساله تبریزی که به بیماری مادرزادی قلب تک بطنی و فشار بسیار بالای ریوی مبتلا بود در یک جراحی نادر با توان و تخصص بالای استادان قلب، بیهوشی و زنان دانشگاه علوم پزشکی تبریز صاحب فرزند شد.

متخصص زنان و فلوشیپ (تخصص تکمیلی) طب مادر و جنین روز دوشنبه با بیان اینکه عمل سزارین این مادر با نظارت تیم قلب و عروق و بیهوشی در اتاق عمل بیمارستان شهید مدنی تبریز انجام شد، اظهار کرد: این مورد بارداری در دنیا انگشت شمار بوده و تا کنون در کشور گزارش نشده است.
دکتر سیمین تقوی افزود: با نظر متخصصان قلب و طب مادر و جنین در هفته ۳۶ بارداری برای نجات جان مادر و جنین به طور عاجل اقدام به خارج کردن نوزاد کردیم که این موفقیت مرهون لطف پروردگار و توان و همدلی کار تیمی متخصصان قلب و عروق و زنان بیمارستان های شهید مدنی و الزهرای تبریز بود.
وی گفت: از نظر علمی چنین حاملگی به طور قطع ممنوع است اما اشتیاق بالای این خانم برای مادر شدن، موجب شد وی خطرجانی آن را به جان بخرد و تحقق این آرزو ممکن نبود مگر در سایه سرعت عمل و توان علمی و تجربی تیم درمان که افتخار بزرگی برای دانشگاه علوم پزشکی تبریز برجای گذاشت.
نوزاد پسر به محض تولد برای کنترل های پزشکی و مراقبت های لازم به NICU (بخش مراقبت های ویژه نوزادان) بیمارستان الزهرا اعزام شده و مادر در ICU مرکز قلب زیر مراقبت دقیق متخصصان قلب و عروق بیمارستان شهید مدنی و فلوشیپ طب مادر و جنین است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط