دوشنبه 02 مهر 1403 - 19:03

کد خبر 639056

دوشنبه 02 مهر 1403 - 16:09:57


هواشناسی برای بوشهر هشدار دریایی سطح نارنجی صادر کرد


ایرنا/ کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از بامداد چهارشنبه تا ظهر جمعه هفته جاری نسبت به وزش بادهای شدید شمال غربی و مواجی خلیج فارس هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) داده می‌شود.

حسین مستانه، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اظهار کرد: در مدت یاد شده سرعت وزش بادهای شمال غربی گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا تا ۱۸۰ سانتیمتر و در فراساحل ۱۲۰ تا ۲۱۰ گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.
وی افزود: در این راستا همچنین نسبت به احتمال نفوذ گرد و غبار فرا منطقه‌ای و خیزش گرد و خاک محلی در نوار ساحلی هشدار داده می‌شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: محدوده تحت تاثیر این وضعیت در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه سواحل و فراساحل استان بوشهر و در روز جمعه سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان خواهد بود.
مستانه ادامه داد: در این راستا نسبت به افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، خطر غرق‌ شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و همچنین خطر غرق‌ شناگران در مناطق تحت تاثیر هشدار داده می‌شود.
وی افزود: انتظار می رود از چهارشنبه تا جمعه برای اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تاثیر و ممنوعیت شنا تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی پیش بینی شود.
مستانه ادامه داد: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا سه شنبه شب هفته جاری جوی آرام بر منطقه حاکم خواهد بود.
وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف همراه با غبار محلی و در طول روز همراه با وزش ملایم باد و فردا در برخی نقاط همراه با مه رقیق صبحگاهی پیش بینی شده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: در مدت یاد شده جهت وزش باد متغیر، به طور غالب شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و فردا ظهر در سواحل جنوبی ۱۲ تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌‎شود.
مستانه اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در آب‌های استان بوشهر ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و فردا ظهر در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی شده است‌.
وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۶:۴۰، مد اول ساعت ۱۲:۰۵، جزر ساعت ۱۶:۲۰و مد دوم ساعت ۲۳:۴۰ خواهد بود.
مستانه یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته اهرم با ۴۵ و برازجان و خورموج با ۴۳ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین دما را در استان بوشهر داشتند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط