دوشنبه 02 مهر 1403 - 20:47

کد خبر 639237

دوشنبه 02 مهر 1403 - 22:10:00


یک مادساز ChatGPT را به ماشین‌حساب مهندسی اضافه کرد؛ ابزار حرفه‌ای تقلب!


زومیت/ مادساز خلاق با استفاده از هوش مصنوعی، ماشین حساب TI-84 را به ابزار قدرتمندی برای تقلب تبدیل کرده است.

یوتیوبری با نام ChromaLock ویدیویی را منتشر کرد که در آن دستگاه تقلب بسیار جالب خود را به‌نمایش گذاشت. او ماشین حساب TI-84 را با تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به ابزار قدرتمندی تبدیل کرده است که امکان اجرای چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT را فراهم می‌کند. نرم‌افزار این ماد نیز تحت عنوان TI-32 در گیت‌هاب درسترس قرار دارد. براساس توضیحات سازنده‌ی پروژه، ماد مذکور با ماشین‌حساب مهندسی TI-84 Plus و TI-84 Plus C سازگاری دارد و ویژگی‌های اضافه‌ای مثل دسترسی به اینترنت، خروج از حالت امتحان، پشتیبانی از دوربین و البته اجرای ChatGPT را ارائه می‌دهد.

تبدیل ماشین‌حساب به دستگاه فراتر از نصب نرم‌افزار است. برای تکمیل پروژه به میکروکنترلر کوچکی نیاز دارید که بتواند به همراه اجزای اصلی، داخل محفظه‌ی ماشین‌حساب TI-84 قرار بگیرد. در این پروژه از میکروکنترلر Seeed Studio XIAO-ESP32-C3 با پشتیبانی از وای‌فای استفاده شد. میکروکنترلر مورد اشاره به همراه بُرد الکترونیکی پروژه‌ی TI-32 و مجموعه نرم‌افزار مربوطه، تمام ملزومات برای ساخت دستگاه تلقب را فراهم می‌کنند.

ChromaLock در ویدیوی خود پس از تنظیم ولتاژ و افزودن مقاومت‌ها به درگاه ارتباطی، به‌طور کامل عملکرد این دستگاه را نمایش می‌دهد. او همچنین بُرد الکترونیکی‌ای برای پروژه‌ی TI-32 طراحی کرده است که به میکروکنترلر اجازه می‌دهد به‌عنوان ماشین‌حساب TI-84 عمل کند.

پیش از پایان ویدیوی ChromaLock، ماهیت نامحسوس تغییرات اعمال‌شده روی ماشین‌حساب مهندسی و قابلیت‌های متنوع آن نمایش داده می‌شود. قابلیت‌ها شامل امکان چت، مشاهده‌ی تصاویر تک‌رنگ و پنجره‌ی ورودی برای ChatGPT می‌شود. ظاهراً تمامی قابلیت‌ها به‌طور کامل کار می‌کنند و شاید این پایان پروژه نباشد.

لیست بلندبالایی از قابلیت‌های درحال اضافه‌شدن‌ در صفحه‌ی گیت‌هاب پروژه‌ی تبدیل ماشین‌حساب به دستگاه تقلب وجود دارد که شامل بهبودهایی در عملکرد ChatGPT، مرور وب، ارسال ایمیل، پخش ویدیو و حتی دسترسی به دیسکورد می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط