دوشنبه 02 مهر 1403 - 20:46

کد خبر 639067

دوشنبه 02 مهر 1403 - 16:16:58


بانوی دوچرخه‌سوار کازرونی نایب قهرمان مسابقات کراس کانتری ترکیه شد


ایرنا/ فاطمه عباسی دوچرخه سوار اهل کازرون فارس در مسابقات کلاس یک کراس کانتری در ارتفاعات ترکیه که یکم مهرماه در این کشور برگزار شد به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

فاطمه عباسی، رئیس هیات دوچرخه سواری فارس بیان کرد:‌ رقابت های دوچرخه سواری در ارتفاعات همه ساله با عناوین مختلف مانند مسابقات ریزه کاپ در ترکیه برگزار می شود که در این مسابقات دوچرخه سواران رشته کوهستان چندین کشور شرکت دارند.
میثم قائدی ادامه داد:‌ پیست مسابقات جام ریزه اسپور در ارتفاع ۲ هزار متری از سطح دریا در کوه های شهرریزه ترکیه قرار دارد برای همین هم کار را برای دوچرخه سواران در ارتفاع بالا سخت خواهد کرد چرا که آنها باید از قدرت بدنی بالا و استقامت زیادی برخوردار باشند تا از نظر تنفسی دچار مشکل نشوند.
او بیان کرد:‌ برای همین هم باید گفت دوچرخه سواران کوهستان ورزشکاران سخت کوشی هستند و کاری هم که فاطمه عباسی کرد و نایب قهرمان ترکیه شد قابل تقدیر است.
ریزه یکی از کوچک‌ترین شهرهای ترکیه در ساحل دریای سیاه است اما در عین‌حال یکی از مهم‌ترین آن‌هاست زیرا این شهر مرکز صنعت چای و کارخانه‌های فرآوری و بسته‌بندی چای در ترکیه است.
دامنه‌های سرسبز و کوه های بالای شهر ریزه مانند طبیعت جنوب شرقی آسیا به نظر می‌رسند که جلوه های زیبایی از طبیعت به این شهر داده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط