دوشنبه 02 مهر 1403 - 20:54

کد خبر 639070

دوشنبه 02 مهر 1403 - 16:19:02


عضو شورای شهر شیراز: تخلف برخی مدیران شهری در قطع درختان محرز شد


ایرنا/ عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تخلف برخی مدیران شهری و قطع بدون مجوز قانونی درختان و نادیده گرفتن جایگاه کمیسیون ماده ۷ در این کلانشهر محرز شد.

افسانه خواست خدایی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز دوشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر شیراز به موضوع حفظ باغ ها و فضای سبز اشاره و اظهار کرد: انتظار است که مدیران شهرداری اعم از معاونین، شهرداران و روسای سازمان‌ها در حفظ و نگهداری باغ ها و فضای سبز شهر از مردم پیش گام‌تر باشند که متاسفانه در هفته‌های گذشته شاهد تخلف برخی مدیران شهرداری و نادیده انگاری جایگاه کمیسیون ماده ۷ و قطع بدون مجوز قانونی درختان بودیم.
باغ ها و فضای سبز شیراز خط قرمز پارلمان شهری است
خواست خدایی افزود: در زمینه حفظ جایگاه قانونی کمیسیون ماده ۷ و منافع و مصالح شهروندان و در خصوص قطع درختان با احدالناسی در شهر تعارف نداریم و قطعاً صدای مردم هستیم و به شهرداری تذکر می‌دهم جایگاه این کمیسیون را همچون گذشته به رسمیت بشناسید؛ بی‌شک در صورت تکرار این موضوع مسیرهای دیگری برای احقاق حقوق شهروندان طی خواهد شد.
وی عنوان کرد: از جانب نمایندگان مردم این موضوع قابل اغماض نیست و با متخلفان چه اشخاص حقیقی یا حقوقی برخورد خواهد شد و این موارد بی پرده به مردم اعلام خواهد شد.
کمیسیون ماده ۷ شهرداری یا تشخیص باغ، براساس آیین نامه اجرایی مکلف است برای تشخیص باغ بودن یا نبودن مکان های درخت دار همچنین ضرورت قطع درختان تصمیم گیری و به موضوع رسیدگی کند.
این کمیسیون در قالب رسیدگی به امور ، بنا به درخواست صاحب ملک یا ذینفعان اقدام به چنین تشخیصی طبق اسناد و مدارک می کند و حداکثر ظرف مدت یک ماه نظر خود را ذینفع ابلاغ خواهد کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط