دوشنبه 02 مهر 1403 - 22:47

کد خبر 639312

دوشنبه 02 مهر 1403 - 20:25:18


لزوم برخورد جدی با مطب‌های غیرمجاز سقط‌جنین در لرستان


مهر/ معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان بر لزوم برخورد جدی با افرادی که در مطب‌ها به‌صورت غیرمجاز اقدام به سقط‌جنین می‌کنند، تأکید کرد.

مریم کوشکی، معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: باتوجه‌ به اهمیت موضوع جوانی جمعیت، پیشگیری از سقط‌های عمدی جنین یکی از عواملی است که در تحقق اهداف جوانی جمعیت تأثیرگذار است.

وی تصریح کرد: در راستای پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین، لازم است که نظارت و بازرسی از مطب‌های مامایی و زنان زایمان افزایش یابد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تأکید کرد: شناسایی و برخورد جدی با افرادی که در مطب‌ها به‌صورت غیرمجاز اقدام به سقط‌جنین می‌کنند و همچنین مراکز عرضه و فروش داروهای سقط‌جنین باید در دستور کار قرار گیرد و با همکاری نهادهای امنیتی اجرا شود.

کوشکی، گفت: در این راستا، تیم‌های بازرسی مشترک شامل نماینده معاونت درمان، نماینده معاونت بهداشت و نماینده نظام‌پزشکی با همکاری اداره اماکن از مطب‌ها و مراکز مامایی و زنان بازرسی خواهند کرد و متخلفان به مراجع قضائی معرفی و به‌شدت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی در خصوص اقدامات انجام‌گرفته در حوزه پیشگیری از سقط‌جنین عمدی، یادآور شد: افتتاح مراکز نفس در سطح استان و ارائه مشاوره مامایی و روان‌شناسی به مراجعین، انجام و پیگیری آزمایش‌ها و سونوگرافی و ارجاع برخی پرونده‌ها به پزشک متخصص و پیگیری برای مسائل و مشکلات مراجعه‌کنندگان به مراکز نفس از جمله اقدامات مؤثر در این حوزه است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: برگزاری میزگرد و کارگاه‌های آموزشی برای گروه‌های هدف مختلف، تهیه محتواهای آموزشی، پوسترها، پمفلت، کلیپ، بیلبورد و.... و انتشار در مکان‌های عمومی و فضای مجازی از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در این زمینه است.

کوشکی با تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی در جامعه تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت و باید در کنار اقدامات قهری، این‌گونه موارد نیز در دستور کار قرار بگیرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط