سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 01:57

کد خبر 639359

دوشنبه 02 مهر 1403 - 21:27:44


تشییع ‌پیکر شهید تازه تفحص‌شده ‌در ماسال


تسنیم/ پیکر شهید تازه تفحص‌شده دوران دفاع مقدس «‌یعقوب دولتی» بر روی دستانِ مردم ولایتمدار گیلان تشییع و در گلزار شهدای شهرستان ماسال به خاک سپرده شد.

پیکر شهید تازه تفحص‌شده دوران دفاع مقدس «‌یعقوب دولتی» که پس از 38 سال به زادگاه خود بازگشته است امروز بر روی دستانِ مردم ولایتمدار و شهیدپرور استان گیلان تشییع و در گلزار شهدای شهرستان ماسال به خاک سپرده شد.

شهید «‌یعقوب دولتی» سال 1345 در روستای میله‌سرا ماسال چشم به جهان گشود و دوران نوجوانی خود را پشت سر گذاشت؛ وی در رشته آموزش ابتدایی در مرکز تربیت معلم رودسر تحصیل می‌کرد.

این دلاورمردی گیلانی با وجود اینکه آرزوی معلم شدن و فعالیت در حوزه تعلیم و تربیت را داشت اما همچون سایر همسن و سالانش تمام آرزوهای مادی و دنیایی‌اش را پشت سر گذاشته و به ندای امام(ره) لبیک‌ گفت و برای دفاع از‌ میهن و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی از دلِ شالیزارهای گیلان‌ پای در میدان‌های نبرد با دشمنان گذاشت.

وی از سپاه ماسال به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و سرانجام در سال 1365 در سن 20 سالگی در منطقه عملیاتی شلمچه مزد ایثار و رشادت خویش را گرفت و به قافله شهدا پیوست.

پیکر مطهر این معلمِ شهید گیلانی امسال توسط تیم تفحص کمیته جستجوی مفقودین سپاه پاسداران و ستاد‌کل نیرو‌های مسلح کشف و شناسایی شد و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در زادگاهش تشییع و به خاک سپرده شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط