سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 01:52

کد خبر 639375

دوشنبه 02 مهر 1403 - 21:42:22


معدوم‌سازی بیش از ۱۳ تن مواد غذایی تاریخ‌گذشته در بندرعباس


مهر/ مدیر شبکه بهداشت بندرعباس گفت: در بازدیدهای بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت این شهرستان از مراکز تهیه، بیش از ۱۳ تن انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد جمع آوری شد.

ماشاالله مریدی، مدیر شبکه بهداشت بندرعباس در این خصوص اظهار کرد: این مواد غذایی تاریخ‌گذشته و فاسد شامل لبنیات، کنسروها و مواد غذایی بسته‌بندی است که پس از تنظیم صورتجلسه به مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس منتقل شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه حفظ سلامت افراد اولویت اصلی مجموعه سلامت است، بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت بندرعباس، در بازدیدهای مستمر از مراکز عرضه مواد غذایی، ضمن شناسایی مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و فاقد مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به توقیف و معدوم سازی این کالاها می‌کنند.

مریدی اضافه کرد: توجه به اهمیت سلامت مردم نظارت‌های مستمر بر مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، اقلام آرایشی و بهداشتی ادامه دارد و در صورت مشاهده مورد غیر اصولی با متخلفان برخورد می‌شود.

مریدی در پایان از مردم خواست که در خریدهای روزانه خود به تاریخ‌های تولید، انقضا و نیز کیفیت محصولات و وضعیت مرکز عرضه کننده کالا، توجه کافی داشته باشند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط