سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 02:53

کد خبر 639428

دوشنبه 02 مهر 1403 - 22:37:10


سوءاستفاده از کد ملی نوزادان برای دریافت شیر خشک در جنوب سیستان و بلوچستان


صدا و سیما/ سرپرست معاونت غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: سوءاستفاده از کد ملی نوزادان جهت دریافت شیر خشک یکی از مشکلات شایع در سطح استان است.
سید مرتضی اسماعیلی، سرپرست معاونت غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اظهار کرد: در حال حاضر دو داروخانه متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی افزود: با توجه به کمبود بعضی از شیرخشک ها در ایرانشهر شهروندان می‌توانند به راحتی با نصب برنامه تیتک از طریق آدرس اینترنتی ttac.ir در قسمت داروهای کمیاب و تب جستجوی شیرخشک نام شیر خشک مورد نظر را وارد و انتخاب کنند.
وی بیان کرد: با توجه به کمبود مقطعی شیرخشک، داروخانه ها مکلف هستند در هر مراجعه سرپرست خانوار تعداد دو عدد تحویل نمایند تا به همه شیر خشک برسد و حتما شیر خشک مورد نظر را در سامانه تیتک ثبت کنند.
وی تاکید کرد: جهت دریافت شیر خشک به همراه داشتن مدارک هویتی پدر(اصل شناسنامه نوزاد- کارت ملی پدر) را به مسئول مربوطه در سطح داروخانه ها ارائه دهید.
وی تصریح کرد: هر نوزاد 10 عدد شیر خشک در ماه بصورت یارانه ای (بیمه) سهمیه دارد و 10 عدد هم بصورت غیر یارانه ای سهمیه نوزاد می باشد این در صورتی است که سهمیه بیمه ای خود را استفاده کرده باشد به آن تعلق می گیرد.
سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ و یا معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اطلاع دهند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط