سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 02:49

کد خبر 639446

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 07:29:00


وان‌پلاس نسخه سفارشی اندروید ۱۵ را شبیه به iOS توسعه می‌دهد؟


زومیت/ ظاهراً وان‌پلاس می‌خواهد نسخه‌ی جدید رابط کاربری خود را شبیه iOS اپل کند.
 
گفته می‌شود وان‌پلاس می‌خواهد نسخه‌ی سفارشی اختصاصی خود از اندروید ۱۵، یعنی OxygenOS 15 را شبیه iOS توسعه بدهد.

به‌گزارش SmartPrix، بخش تنظیمات سریع نسخه‌ی جدید OxygenOS ترکیبی از iOS و HyperOS شیائومی خواهد بود و در آن شاهد مدیاپلیر ۲×۲ و نوار تنظیم روشنایی ۲×۱ خواهیم بود. هیچ تصویری از رابط کاربری جدید وان‌پلاس منتشر نشده است؛ اما ظاهراً راهی برای بازگشت به چیدمان قبلی وجود خواهد داشت.

به‌گفته‌ی افشاگران، وان‌پلاس به‌تقلید از اپل پنل تظیمات سریع OxygenOS 15 را Control Center خواهد نامید و مانند HyperOS بخش اعلان‌ها را از آن جدا خواهد کرد. احتمالاً حتی انیمیشن تنظیم صدا نیز شبیه گوشی آیفون خواهد بود و باریک و عریض می‌شود.

درادامه، گفته می‌شود که وان‌پلاس از داینامیک آیلند اپل هم تقلید خواهد کرد و در اپلیکیشن دوربین بخشی به‌ نام Live Photos قرار خواهد داد. احتمالاً اولین نسخه‌ی بتای OxygenOS 15 تا ماه اکتبر (مهر و آبان) از راه خواهد رسید.

زمانی OxygenOS وان‌پلاس تجربه‌‌ای مشابه اندروید خالص به‌کاربران ارائه می‌داد؛ اما با نزدیک‌شدن این رابط کاربری به ColorOS اوپو، اکنون با پوسته‌ی اختصاصی سنگینی رو‌به‌رو هستیم؛ پوسته‌ای که با الهام‌گرفتن از iOS فرسنگ‌ها از چیزی که در گوشی‌های قدیمی‌تر وان‌پلاس دیده بودیم، فاصله می‌گیرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط