سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 01:50

کد خبر 639467

دوشنبه 02 مهر 1403 - 23:28:24


پزشکیان: مواجهه با چالش‌ها نیازمند همکاری براساس عدالت و صداقت است


ایسنا/ رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: مواجهه با چالش های کنونی و آینده نیازمند همکاری و تعامل براساس عدالت و صداقت است.

مسعود پزشکیان امشب در نشست سران میثاق آینده در نیویورک، اظهار کرد: مواجهه با چالش های کنونی و آینده نیازمند همکاری و تعامل براساس عدالت و صداقت است. بیایید آینده عادلانه و پر رونق برای فرزندان خود بیافرینیم. محور این تعامل توجه به نقش سازمان ملل به عنوان نماد چندجانبه گرایی است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران دیدگاه ها و ملاحظات خود را درباره سند پیمان آینده را در این سازمان ثبت کرده است. تقویت نظام چندجانبه گرایی برای برخورد ریشه ای با جنگ، تبعیض، فقر و گرسنگی باید مبنای کار مشترک برای آینده باشد. نقش فرهنگ و خانواده و گفت و های بین نسلی، توجه به نقش زنان و جوانان و توانمندسازی آنها انکارناپذیر است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اولویت های دولت در سطح داخلی من توجه به سلامت، آموزش عمومی، رفاه عمومی، تامین اجتماعی، کاهش نابرابری و توزیع مناسب درآمدها، تحکیم نهاد خانواده، گسترش عدالت اجتماعی، توانمندسازی جوانان و جوانان و بهره مندی از محیط زیست مطلوب است.

وی افزود: دستیابی به صلح و توسعه نیازمند به احترام به حق توسعه کشورها، توجه به اولویت های توسعه ای و ویژگی های فرهنگی، رعایت اصول انصاف و اجرای تعهدات کشورهای توسعه یافته در برابر کشورهای در حال توسعه است. تحریم های یکجانبه، دستیابی به اهداف توسعه پایدار را متوقف کرده و این واقعیت باید در هر سندی که برای آینده تهیه می شود، لحاظ شود.

در حال تکمیل...


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط