سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 01:48

کد خبر 639470

دوشنبه 02 مهر 1403 - 23:31:51


استیم به رکورد جدیدی در تعداد کاربر آنلاین دست یافت


زومجی/ پلتفرم استیم همچنان به جذب میلیون‌ها گیمر ادامه می‌دهد و موقعیت خود را به عنوان برترین فروشگاه دیجیتال بازی‌های رایانه شخصی تثبیت کرده است. چند ساعت پیش، استیم به رکورد جدیدی از تعداد کاربران فعال همزمان دست یافت و ۳۸,۳۶۷,۲۷۷ نفر به طور همزمان روی این پلتفرم فعال بودند.
    
محبوبیت استیم به طور چشمگیری در حال افزایش است؛ برای مقایسه، در سال ۲۰۲۰ تعداد کاربران این پلتفرم در زمان اوج حدود ۱۸ میلیون بود. هنگامی که این رکورد جدید به‌دست آمد، از میان این ۳۸ میلیون کاربر حدود ۱۲ میلیون نفر در حال انجام بازی بودند. در هفته‌های اخیر، چند بازی بزرگ به رشد این پلتفرم کمک بسیاری کرده‌اند.

نخستین و بزرگ‌ترین بازی، Counter-Strike 2 است که همچنان پربازیکن‌ترین عنوان تاریخ استیم به شمار می‌رود و در ۲۴ ساعت گذشته به تعداد ۱,۴۵۹,۴۹۲ بازیکن فعال دست یافته است. پس از آن، بازی‌هایی مانند PUBG با ۷۸۷,۳۴۰ بازیکن، Dota 2 با ۷۳۱,۱۹۳ بازیکن، Black Myth: Wukong با ۵۳۳,۱۲۸ و Naraka: Bladepoint با ۲۹۸,۹۰۸ نفر قرار دارند.

در جایگاه پنجم، بازی عجیب و غریبی به نام Banana قرار دارد؛ این بازی که در اوایل سال ۲۰۲۴ به سرعت در جدول استیم اوج گرفت، به کاربران اجازه می‌دهد تنها با کلیک کردن روی یک موز درآمد کسب کنند. این بازی به دلیل فعالیت بات‌ها، تعداد بازیکنانش به صورت مصنوعی بالا رفته است.

افزایش انتشار بازی‌ها روی استیم
در کنار این، تعداد بازی‌های موجود روی استیم هم به طرز چشمگیری افزایش یافته است. به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۰ تعداد ۹,۶۹۹ بازی روی استیم منتشر شد. اما در سال ۲۰۲۴، این رقم به ۱۴,۴۲۲ رسیده است که یک رکورد تاریخی دیگر برای این فروشگاه به شمار می‌رود. در سال ۲۰۰۶، تنها ۷۱ بازی روی استیم عرضه شده بود.

از بازی‌های مستقل تک‌نفره تا عناوین بزرگ AAA، هر نوع بازی روی استیم جایگاه خود را پیدا می‌کند. در ژانویه ۲۰۲۴، برآورد شد که بیش از ۷۳,۰۰۰ بازی منحصربه‌فرد روی این پلتفرم در دسترس است و این رقم حتی شامل DLCها، بسته‌های الحاقی و محتوای اضافی نمی‌شود. استیم به تنهایی بخش بزرگی از بازار بازی‌های موجود روی کامپیوتر را در دست دارد و انتظار می‌رود به زودی از ۴۰ میلیون کاربر همزمان هم عبور کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط