سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 02:45

کد خبر 639493

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 00:25:31


دربی 104 مسابقه ای حساس تر از لیگ نخبگان آسیا!


فارس/سومین دربی خارج از تهران دو تیم استقلال و پرسپولیس فردا ساعت 19 در ورزشگاه امام خمینی ( ره) اراک برگزار می شود.
 دربی اگرچه مثل سایر مسابقات سه امتیاز دارد اما به هیچ عنوان با سایر دیدارهای لیگ برتر قابل مقایسه نیست. این بازی خاص است و شاید به دلیل همین حساسیت های زیاد در اکثر مواقع بازی دو تیم در میدان جذاب و تماشاگر پسند نمی شود و به طوریکه برخی به کنایه می گویند کوه موش زایید! فردا برای صد و چهارمین مرتبه دو تیم بزرگ و پرهوادار فوتبال ایران برابر هم در اراک صف آرایی می کنند. این سومین دربی تاریخ دو تیم است که خارج از تهران برگزار می شود.

دو بازی دیگر یکی در بندرعباس در سال 1373 و دیگری در تبریز در سال 1381 برگزار شد که هیچ کدام برنده نداشت. فوتبال غیرقابل پیش بینی است اما دربی ها غیرقابل پیش بینی تر! بارها شده استقلال یا پرسپولیس قوی تر از حریف بوده اند اما در نهایت مغلوب شده اند. به همین دلیل بسیاری می گویند اگرچه پرسپولیس در ارامش به سر می برد و روند رو به رشدی را در این هفته ها در لیگ برتر طی کرده ولی نمی تواند خود را برنده بداند. سرخپوشان در لیگ برتر با دو برد متوالی 8 امتیازی شده اند و در رده چهارم جدول قرار دارند و استقلال 5 امتیازی هم در رده نهم است. هر دو تیم یک بازی نسبت به حریفان کمتر دارند.
 البته در اسیا استقلال بهتر از پرسپولیس نتیجه گرفته و صدرنشین لیگ نخبگان در پایان هفته اول است مشکل اصلی استقلال حداقل در این روزها نه مسایل فنی که حاشیه های خود ساخته باشگاه است! حقدوست مشاور مدیرعامل باشگاه علیه جواد نکونام مصاحبه کرد آن هم دو سه روز قبل از دربی! نکونام هم مجبور به پاسخگویی شد تا مشخص شود شرایط در سرزمین ابی ها بسیار پرتنش است و مثل فیلم سینمایی خیابان آرام چارلی چاپلین! است و هر کسی ساز خودش را می زند.

با این حال پیشکسوتان پرسپولیس به کادرفنی و مدیران باشگاه خود هشدار داده اند که نباید فریب شرایط کنونی استقلال را بخورند و در آستانه دربی تمام تمرکز آبی ها روی مسابقه خواهد بود و آنها متحدتر از همیشه به میدان می آیند. استقلال هم ظاهرا مهدی هاشمی نسب را در آستانه دربی به جمع خود بازگرداند تا بمب روحیه و انرژی به تیمش تزریق کند.

در زمینه فنی هر دو تیم بازیکنان توانمندی دارند. اگرچه خط دفاع استقلال ثبات و استحکام فصل گذشته را نداشته و در 4 مسابقه 6 گل خورده است اما در خط هافبک و حمله استقلالی ها بسیار قدرتمند هستند.در پرسپولیس اما وضعیت دفاعی و هافبک ها عالی است. گوندوز دروازه بان خارجی که جانشین بیرانوند شد درون دروازه درخشیده، هافبک های پرسپولیس هم بازیکنانی باثبات نشان داده اند اما سرخپوشان در خط حمله هنوز مشکلات زیادی دارند.

اگرچه علی علیپور هفته گذشته یک گل زد و یک پنالتی برای پرسپولیس گرفت اما هنوز خط حمله سرخپوشان به انداز کافی زهردار نیستند و موقعیت های گلزنی زیادی از دست می دهند.
 پرسپولیسی ها نگران وضعیت اورونوف هستند اگرچه گفته می شود مصدومیتش جدی نیست و می تواند مقابل استقلال بازی کند اما در استقلال روزبه چشمی بازیکن آچار فرانسه نکونام به دلیل محرومیت در این بازی غایب است و کاکوتا و بلانکو هم به احتمال زیاد مشکلی برای حضور در این دیدار نخواهند داشت.خیلی ها می گویند پرسپولیس بازی مالکانه و هجومی ارایه می کند و استقلال هم دل به ضدحملات می بندد و هوشیارانه و مرموز حمله می کند.

اهالی فوتبال امیدوارند فردا یک بازی در کلاس بین المللی را شاهد باشند. مسابقه ای که در واقع یک دیداری از لیگ نخبگان آسیاست که در لیگ برتر برگزار می شود ولی حساس تر از لیگ نخبگان برای هواداران دو تیم!امیدواریم استقلال و پرسپولیس در حد نام خود بازی کنند و در پایان این فوتبال باشگاهی کشورمان باشد که برنده شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط