سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 08:46

کد خبر 639563

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 06:30:23


قطر تجاوز به لبنان را محکوم کرد؛ امارات ابراز نگرانی


تسنیم/ قطر تجاوز صهیونیست‌ها به لبنان را محکوم کرد درمقابل امارات درباره تجاوز صهیونیست ها به لبنان به ابراز نگرانی بسنده کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه ای تجاوز صهیونیست‌ها به جنوب لبنان را که به شهادت نزدیک به 500 نفر انجامید به شدت محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه قطر آمده است: ما تجاوزات اسرائیل به لبنان را با «شدیدترین لحن و عبارت» محکوم می‌کنیم و نسبت به گسترش دور جدید خشونت در منطقه و کشیده شدن آن به سمت یک جنگ فراگیر منطقه‌ای هشدار می‌دهیم.

وزارت خارجه قطر در بیانیه خود همچنین از جامعه بین‌المللی خواست که اقدامی فوری برای توقف "تجاوزات وحشیانه" رژیم اسرائیل علیه لبنان و غزه اتخاذ کند.

امارات درباره تجاوز اسرائیل به لبنان به ابراز نگرانی بسنده کرد

وزارت خارجه امارات اعلام کرد که این کشور نگرانی عمیق خود را از حملات اسرائیل به جنوب لبنان و همچنین از ادامه تشدید تنش و پیامدهای آن بر امنیت و ثبات در منطقه ابراز می دارد.

وزارت خارجه امارات در بیانیه خود که خبرگزاری رسمی این کشور منتشر کرد بر لزوم تلاش‌های هماهنگ بین‌المللی برای توقف درگیری با هدف جلوگیری از خونریزی و برخورداری غیرنظامیان از حمایت کامل بر اساس قوانین و معاهدات بین المللی تاکید کرد.

این وزارتخانه همچنین بر موضع امارات متحده عربی در رد خشونت و تشدید تنش بر حل و فصل اختلافات از راه‌های دیپلماتیک و به دور از زبان «تقابل و تشدید» تاکید کرد.

شاه اردن: کاهش تنش در منطقه در گرو توقف جنگ در غزه است

پادشاه اردن در تماس تلفنی با نخست وزیر موقت لبنان تاکید کرد که اردن در مقابل جنگ اسرائیل در کنار لبنان می ایستد.

پادشاه اردن نسبت به خطر تشدید تنش اسرائیل هشدار داد و بر لزوم هماهنگی تلاش‌های بین‌المللی برای توقف آن قبل از کشیده شدن منطقه به یک جنگ فراگیر منطقه‌ای تاکید کرد.

شاه اردن همچنین تاکید کرد که توقف تشدید تنش در منطقه با توقف فوری جنگ در غزه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

 





پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط