سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 10:58

کد خبر 639604

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 08:18:19


نانوایی‌ها بیشترین تخلف صنفی در مازندران را دارند!


فارس/ معاون صمت مازندران یا اعلام اینکه شکایت مردم از نانوایی‌ها در صدر شکایات قرار دارد،گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک‌هزار و ۲۸۶ واحد خبازی به دلیل تخلفات گران‌فروشی و کم‌فروشی اخطار و همچنین ۴ هزار و ۸۵۰ واحد مورد بازرسی قرار گرفتند.

اسماعیل هادی‌نژاد، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اظهار کرد: در حوزه نظارت بر روند کار کل بنگاه‌های و واحدهای اقتصادی به‌صورت مستمر نظارت انجام می شود.

وی افزود: به‌عنوان دستگاه ناظر بحث نظارت به بحث وزن چانه، میزان سهمیه آرد و قیمت نان ورود پیدا می‌کنیم.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران به افزایش ۲۵ درصدی قیمت آرد اشاره کرد و گفت: این روزها بیشترین گزارش از صف‌های طولانی نانوایی است که به دلایل متعددی برمی‌گردد از جمله اینکه شاید سهمیه آرد کاهش داشته یا اینکه خبازان میزان سهمیه تخصیصی پخت نان را به مصارف دیگر از جمله مصرف خوراک دام و طیور اختصاص دادند.

هادی‌نژاد اضافه کرد: برخی نیز به‌خاطر مسائل اقتصادی به این سمت سوق می‌یابند؛ درحالی‌که مردم باید بدانند هیچ نانوایی حق دریافت پول نقدی از مشتری ندارد و قیمت هر نان کنجدی هم مشخص است.

وی تصریح کرد: نقاضای ما از مردم این است که مسائل مرتبط با آرد به عنوان نمونه در حوزه آرد توزیع خارج از شبکه را مشاهده کردند یا اگر آرد و کالایی مخفی شده و در سامانه ثبت نشده باشد، را گزارش دهند.

معاون صمت مازندران یا اعلام اینکه شکایت مردم از نانوایی‌ها در صدر شکایات قرار دارد، تصریح کرد:  از ابتدای امسال تاکنون یک‌هزار و ۲۸۶ واحد خبازی به دلیل تخلفات گران‌فروشی و کم‌فروشی اخطار و همچنین ۴ هزار و ۸۵۰ واحد مورد بازرسی قرار گرفتند.

هادی‌نژاد یادآور شد: مردم اگر تخلفاتی در حوزه‌های مختلف دارد با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند تا مورد پیگیری قرار گیرد و  نتیجه هم به‌صورت پیامکی به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بازرسان به‌صورت نوبه‌ای نظارت بر واحدهای صنفی را در دستور کار دارند، گفت: انتظار داریم مردم به کمک بیایند و گزارش‌ها را به ما اعلام کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط