سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 12:47

کد خبر 639643

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 08:49:00


زلنسکی: به پایان جنگ در اوکراین نزدیک‌تر شده‌ایم


ایرنا/ رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که کشورش «به پایان جنگ نزدیک‌تر» شده است.

زلنسکی در مصاحبه‌ای با شبکه ای. بی. سی نیوز که دوشنبه شب بخش‌هایی از آن پخش شد، گفت: به نظرم، ما بیشتر از چیزی که فکر می‌کنیم به صلح نزدیک شده‌ایم. ما به پایان جنگ نزدیک‌تر شده‌ایم.

وی همچنین از واشنگتن و سایر شرکای اوکراین خواست که همچنان به حمایت از کشورش ادامه دهند.

زلنسکی اظهار کرد که فقط از «موضع قدرت» می‌توان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به «توقف جنگ» وادار کرد.

وی با اشاره به نفوذ نیروهای اوکراین به منطقه کورسک روسیه گفت که پوتین از این موضوع «بسیار ترسیده است زیرا مردم روسیه دیدند که وی قادر به دفاع نیست و نمی‌تواند از همه قلمرو خود دفاع کند.»

زلنسکی برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل روز یکشنبه به آمریکا رفت و از شرکای کی‌یف خواست تا به این کشور برای دستیابی به «یک پیروی مشترک» و یک «صلح واقعا عادلانه» کمک کنند.

اما پوتین مذاکره و صلح با اوکراین را مشروط کرده است. رئیس جمهوری روسیه در ماه ژوئن اعلام کرد که اگر اوکراین جاه‌طلبی‌های خود را در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) کنار بگذارد و نیروهای خود را از چهار منطقه اوکراینی که مسکو مدعی آن است، خارج کند، مسکو آتش را متوقف کرده و وارد مذاکرات صلح خواهد شد.

پوتین گفت که روسیه آماده است از خاک اوکراین عقب نشینی کند تا زمینه اجرای صلح فراهم شود.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز شنبه شب شرکت این کشور در «نشست صلح» اوکراین را رد کرد و گفت که نادیده گرفتن منافع روسیه دستیابی به یک راه حل پایدار و منصفانه در مناقشه اوکراین را غیرممکن می‌کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط