سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 12:50

کد خبر 639647

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 08:43:54


بازتاب‌ها و عواقب ضرب‌و‌شتم داور فوتبال یک مسابقه استانی در جنوب کرمان


ایرنا/ ضرب و شتم داوران مسابقه تیم‌های کهنوج و عنبرآباد توسط عوامل تیم پاس عنبرآباد در رقابت‌های استانی فوتبال نونهالان، براساس اعلام مسئولان، محرومیت حضور مربی نونهالان تیم عنبرآباد را در میادین مرتبط با فوتبال به دنبال داشته و این تیم از بازی‌های خانگی نیز محروم شده است.

مسابقه تیم‌های شهرداری کهنوج و پاس عنبرآباد از سری مسابقات نونهالان استان سه روز پیش در کهنوج برگزار شده بود که در پایان ۹۰ دقیقه، بازی با نتیجه ۲ بر یک به نفع شهرداری کهنوج خاتمه یافت.

آنطور که گزارش شده پس از پایان مسابقه و سوت داور، مربی تیم پاس عنبرآباد و بازیکنان این تیم، داوران را مورد ضرب و شتم قرار دادند و احکام علیه خاطیان چندروز بعد صادر شده است.

در پی این اتفاق ناصر فراشی مسئول کمیته داوران شهرستان جیرفت که این مسائل را پیگیری می کند از اتفاق پیش آمده ابراز تاسف و از داوران جوان شهرستان جیرفت عذرخواهی کرده است.

وی گفت: همه ابلاغ های این هفته را لغو می کنیم و پیگیر حقوق داوران خود از طریق مراجع قضایی و هیات فوتبال استان کرمان خواهم بود.

فراشی با بیان اینکه این مساله در کل استان دیده می شود ادامه داد: در کشور هم حمله به داوران رخ می دهد اما کمتر برجسته می شود.

واکنش رئیس هیات فوتبال عنبرآباد

رئیس هیات فوتبال شهرستان عنبرآباد هم به اتفاقاتی که بعد از پایان بازی پاس عنبرآباد و شهرداری کهنوج رخ داد واکنش نشان داد و گفت: تمام کسانی که در این اتفاق تخلفی داشتند باید مجازات شوند.

آنطور که در فضای مجازی محلی از قول محمدرضا اخلاقی بیان شده، تاکید کرده: چنین اتفاق‌هایی در فوتبال زیبنده و مورد تایید هیچکس نیست و پس از این درگیری، کمیته انضباطی هیات بر محور عدالت با تمام کسانی که در این اتفاق دخالت داشتند، برخورد قانونی می کند.

اخلاقی همچنین گویا از تماس تلفنی با دَلفاردی رییس هیات فوتبال جیرفت خبر داده و از رخداد پیش آمده ابراز تاسف و عذرخواهی کرده است.

صدور دستور موقت کمیته انضباطی برای خاطیان 

در نهایت براساس اعلام روابط عمومی هیات فوتبال استان کرمان، مسعود کریمی رییس کمیته انضباطی هیات فوتبال استان نیز برای خاطیان مسابقه تیم های پاس عنبرآباد و شهرداری کهنوج دستور موقت صادر کرد.

بر این اساس عارف شهداد نژاد مربی تیم پاس عنبرآباد با دستور موقت صادر شده از حضور در میادین مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محروم و همچنین شهرستان عنبرآباد نیز تا صدور رای مقتضی از برگزاری دیدار خانگی محروم شده و بازی های آتی برابر با تصمیم کمیته مسابقات در شهرستان های مجاور برگزار می شود.

کریمی با بیان اینکه هرگز این رفتارها و اتفاقات ناگوار را متناسب با شان فوتبال استان کرمان نمی بینیم ادامه داد: هیات فوتبال استان کرمان با افرادی که اخلاق و ارزش های فرهنگی را در میادین ورزشی به تمسخر گرفته اند با قاطعیت برخورد می کند.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط