سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 14:52

کد خبر 640085

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 12:40:17


واکسیناسیون ۳۲ میلیون و ۸۸۸ هزار راس دام در بروجرد


ایرنا/ رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد گفت: واکسیناسیون ۳۲ میلیون و ۸۸۸ هزار راس دام و طیور در این شهرستان بر علیه انواع بیماری ها در نیمه نخست امسال انجام شد.

امین مهدی زاده، رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد اظهار کرد: از این تعداد ۳۲ میلیون و ۲۹۶ قطعه طیور صنعتی و بیش از ۵۹۱ هزار راس دام سبک و سنگین بود.
وی اظهار کرد: در این مدت ۶۱ هزار و ۸۰۴ مورد واکسیناسیون تب برفکی دام سبک و بیش از چهار هزار مورد واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین انجام شده است.
رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد اضافه کرد: واکسیناسیون یک‌هزار و ۱۸ قلاده سگ علیه بیماری هاری از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت بود.
مهدی زاده ادامه داد: چهار هزار و ۲۳۸مورد بازدید فنی و بهداشتی از اماکن عرضه مواد خام دامی در سال جاری صورت گرفت که چهار هزار و ۷۹۶ کیلوگرم مواد خام آلوده از این مراکز کشف و ضبط شد.
وی یادآور شد: ضبط و معدوم سازی ۳۵ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم گوشت سفید و قرمز از کشتارگاه‌های دام و طیور شهرستان و معرفی ۱۹ واحد متخلف به مرجع قضایی از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری است.
رییس شبکه دامپزشکی بروجرد اظهار کرد: همچنین در این مدت هفت هزار و ۵۴۴ مورد گواهی بهداشتی حمل فرآورده‌های دام، طیور و فرآورده‌های خام دامی صادر شد.
مهدی زاده گفت: در این مدت ۳۵۸ مورد تست سل و بروسلوزگاوی انجام و نظارت و بازرسی کشتارگاهی از ۲۵ هزار راس دام و ۲ میلیون و ۸۱۴ هزار قطعه طیور صنعتی انجام شده است.
وی افزود: واکسیناسیون آبله گوسفندی و بزی بیش از ۱۰۲ هزار راس، طاعون نشخوارکنندگان کوچک( PPR) به تعداد ۲۰۱ هزار راس از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری است.
رییس شبکه دامپزشکی بروجرد تعداد جوجه ریزی شهرستان را پنج میلیون و ۴۲۹ هزار قطعه عنوان کرد و ادامه داد: در این مدت ۲۹۹ مورد مجوز جوجه ریزی برای واحدهای مرغداری شهرستان صادر و پنج میلیون و ۱۶۹ هزار قطعه مرغ زنده به کشتارگاه های طیور ارسال شده است.
مهدی‌زاده افزود: صدور و تمدید ۵۳۲ مورد پروانه بهداشتی برای خودروهای حمل دام، طیور و نهاده های خوراک دام و طیور انجام شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط