سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 13:53

کد خبر 639766

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 09:49:04


افزون بر ۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی بروجرد رفع تصرف شد


ایرنا/ مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: افزون بر ۵۰ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه رفع تصرف شد.

جواد گودرزی، مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اظهار کرد: براساس قانون حفظ کاربری زمین‌های زراعی و باغی مصوب ۱۳۷۴/۰۳/۳۱ و اصلاحیه بعدی مصوب ۱۳۸۵/۰۸/۰۱ تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک ها جز در موارد ضروری ممنوع است.
وی اظهار کرد: در همین راستا و براساس ماده سه (اصلاحی) این قانون کلیه مالکان یا متصرفان زمین های زراعی و باغی موضوع این قانون در سطح شهر و روستا باید در این راستا قانون را رعایت کنند.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: مالکان و متصرفان زمین های زراعی و باغی به ویژه در حوزه روستای قلعه حاتم که به صورت غیر مجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره (۱) ماده (۱) این قانون اقدام به تغییر کاربری نمایند مشمول این قانون است.
گودرزی اضافه کرد: در صورت بی‌توجهی به قوانین و تغییر کاربری زمین های زراعی و باغی به ویژه در محدوده عنوان شده علاوه بر قلع و قمع بنا، به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی مربوطه به قیمت روز محکوم می‌شوند و در صورت تکرار جرم به حداکثر جزای نقدی و حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهند شد.
وی ادامه داد: بر اساس قانون فوق الذکر لازم است که همشهریان گرامی قبل از هرگونه خرید و فروش زمین های زراعی و باغی نسبت به اخذ استعلام از اداره جهادکشاورزی و سایر ادارات ذیربط اقدام نمایند.
مدیرجهاد کشاورزی بروجرد یادآور شد: هیچ تعاون مسکنی مجاز به تهیه زمین، خلاف قانون و مقررات برای اعضای تعاونی خود نبوده و باید قبل از هرگونه اقدام، هماهنگی های لازم را با اداره راه و شهرسازی شهرستان انجام نماید.
گودرزی گفت: شهرستان بروجرد دارای بیش از ۷۰ هزار هکتار زمین زراعی و باغی است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط