سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 12:43

کد خبر 639835

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 14:16:00


101 روز از حادثه در معدن شازند گذشت؛ از چهارمین مفقودی چه خبر؟


ایسنا/ پیش از ظهر یکشنبه ۲۷ خرداد در پی حادثه ریزش معدن شماره پنج شن و ماسه شهرستان شازند، چهار نفر شامل دو راننده کمپرسی و دو راننده بیل مکانیکی که در محل حادثه مشغول فعالیت بودند، زیر آوار حبس شدند که با تلاش امدادگران، عصر همان روز پیکر دو نفر از مفقودین پیدا شد و کار جست‌وجوی دیگر مفقودان ادامه پیدا کرد.

چندی بعد، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در جلسه ستاد مدیریت بحران استان و با دستور استاندار مرکزی، با توجه به شرایط خاص منطقه و لزوم رعایت تمامی ملاحظات فنی و ایمنی در آواربرداری، عملیات جست و جوی دو مفقود باقیمانده حادثه ریزش معدن به گروه مهندسی رزمی ۴۲ قدر سپاه واگذار شد تا با همکاری عوامل امدادی و هماهنگی اداره کل صمت، اقدامات میدانی لازم دنبال شود.

در ۱۹ تیرماه محل قرارگیری سومین کارگر مفقود شده مشخص و عملیات خارج شدن این پیکر از زیر آوار در همان روز انجام شد.

امروز که ۱۰۱ روز از آن حادثه دلخراش می‌گذرد، همچنان از مفقودی چهارم خبری نیست. وقوع حادثه در معدن طبس بهانه‌ای شد تا از عملیات جست و جو در معدن شازند سراغی بگیریم.

لطف‌الله پرندین، فرماندار شازند با تاکید بر ادامه عملیات جست و جو برای یافتن چهارمین پیکر مفقودی حادثه ریزش معدن، اظهار کرد: عملیات جست و جوی یافتن پیکر چهارم با استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات در حال انجام است تا بتوانیم به نقطه هدف‌گذاری شده جهت پیدا کردن مفقودی چهارم این حادثه دست یابیم.

وی بیان کرد: عملیات کاوش و جست و جو بر اساس بررسی دستگاه‌های فلزیاب و نشان دادن نقطه‌ای که آهن و فلز در آن مدفون است انجام می‌شود، چرا که ریزش معدن موجب مدفون شدن ماشین‌آلات معدنی که از جنس فلز هستند شده و کارگران معدن نیز توسط ماشین‌آلات در حال انجام کار بودند که دچار حادثه شدند.

فرماندار شازند در پاسخ به این پرسش که با گذشت سه ماه از ریزش معدن شازند، چه اقدامات جدیدی برای یافتن پیکر مفقودی چهارم انجام شده است، گفت: جلسات متعددی در این خصوص با اداره صمت، بهره‌بردار معدن، کارشناسان و گروه مهندسی رزمی ۴۲ قدر سپاه تشکیل و راهکارهای کارشناسی بررسی شد و تصمیماتی اتخاذ شد که منجر به انجام عملیات کاوش نزدیک به نقطه مفقودی چهارم شده است.

وی تصریح کرد: انجام عملیات جست و جو و کاوش برای پیدا کردن مفقودی چهارم این حادثه با رویکرد تخصصی و کارشناسی گروه مهندسی رزمی ۴۲ قدر سپاه، صمت، و کارشناسان خبره معادن و دستگاه‌های مرتبط در حال انجام است تا بتوانیم پیکر آخرین مفقودی این حادثه را پیدا کنیم.

پرندین تاکید کرد: عملیات جست و جو و کاوش به طور مستمر هر روز هفت صبح آغاز و تا ساعت هفت شب ادامه دارد و هیچ وقفه‌ای در ادامه عملیات جست و جو صورت نگرفته است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط