سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 14:54

کد خبر 639896

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 10:53:08


شرجی ۹۳ درصدی و دمای ۴۶ درجه‌ای در بوشهر


تسنیم/ کارشناسی اداره کل هواشناسی استان بوشهر از ثبت شرجی ۹۳ درصدی و دمای هوای ۴۶ درجه‌ای در شبانه‌روز گذشته در نقاط مختلف استان بوشهر خبر داد و گفت: ارتفاع موج در خلیج‌فارس به بیش از ۲ متر افزایش یافته است.

حسین مستانه، کارشناسی اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به تداوم گرما در نقاط مختلف استان بوشهر اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته بیشترین دمای هوا در شهرستان دشتستان، دشتی و تنگستان ثبت شده است.
وی دمای هوا در آب‌پخش دشتستان را 46 درجه اعلام و بیان کرد: در 24 ساعت گذشته دمای هوا در مرکز شهرستان‌های دشتی و تنگستان به ترتیب 46 و 45 درجه ثبت شده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر دمای هوای شهر بوشهر در شبانه‌روز گذشته را بین 27 تا 37 درجه ذکر کرد و گفت: خنک‌ترین نقطه استان بوشهر در 24 ساعت گذشته جم با 24 و عسلویه با 25 درجه بوده است.
مستانه یکی از پدیده‌های مهم آب و هوایی این روزها در شهرهای استان بوشهر به ویژه نقاط ساحلی را افزایش شرجی دانست و اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته رطوبت و شرجی در استان بوشهر از 60 تا 93 درصد ثبت شده است که با افزایش دمای هوا مشکلاتی به ویژه برای بیماران فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: میزان شرجی در خارگ 93 درصد و بوشهر 92 درصد در شبانه روز گذشته ثبت شده و در همین مدت عسلویه، بردخون و گناوه رطوبت بین 90 تا 89 درصد تجربه کرده‌اند.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر از کاهش دمای هوا در نقاط مختلف استان در هفته آینده خبر داد و افزود: میزان رطوبت در هفته آینده در نقاط ساحلی بیش از دیگر شهرها ارزیابی می‌شود.
مستانه از افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس خبر داد و بیان کرد: با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی، سواحل استان بوشهر و خلیج‌فارس استان متلاطم پیش‌بینی می‌شود.
وی گفت: بر اساس ارزیابی‌ها ارتفاع موج دریا در خلیج‌فارس امشب افزایش می‌یابد و به بیش از 2.5 متر خواهد رسید که در این راستا برای جلوگیری از بروز مشکلات باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط