یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 07:11

کد خبر 63997

یک‌شنبه 31 اردیبهشت 1402 - 18:49:23


خرید تضمینی گندم همدان در 7 مرکز انجام می‌شود


ایرنا/ معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: خرید تضمینی گندم همدان در هفت مرکز خرید با رعایت استاندارها انجام خواهد شد.

اسدالله ربانی مهر، معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان اظهار داشت: مراکز خرید گندم باید بهداشتی و دارای مدیر فنی و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی باشد که رعایت استانداردهای بهداشتی آنها تضمینی باشد.

وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم در سال جاری در شهرستان همدان با برنامه ریزی و همکاری دستگاه‌های مجری انجام خواهد شد تاکید کرد: بانک کشاورزی اقدامات لازم جهت اختصاص تسهیلات موردنیاز خرید تضمینی گندم را انجام دهد.

رشد ۴۰ درصدی بازرسی ها از بازار همدان در قالب گشت های مشترک

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان با تاکید بر تقویت نظارت و بازرسی ها افزود: بازرسی ها از واحدهای صنفی در قالب گشت های مشترک با رشد ۴۰ درصدی همراه بوده است و هر هفته ۱۸۰ تا ۲۰۰ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی متخلف تشکیل می شود.

ربانی مهر ادامه داد: این بازرسی ها توسط اداره کل تعزیرات، سازمان صمت، جهاد کشاورزی و اصناف صورت می گیرد و با توجه به اهمیت سلامت شهروندان، بازرسی از مراکز حساس مانند نانوایی ها، رستوران ها و مراکز تهیه کالاهای اساسی به صورت ویژه و جدی انجام می شود و با متخلفین برخورد قانونی می شود.

وی عنوان کرد: گشت های مشترک چهار دستگاه نظارتی به صورت هفتگی با هدف اصلی آرامش در بازار و رضایت شهروندان از واحدهای صنفی بازرسی و نظارت دارند.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط