سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 15:50

کد خبر 639974

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 12:00:00


جمعیت سالمند خراسان شمالی رو به افزایش است!


صدا و سیما/ سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۱۱۲ هزار نفر از جمعیت یک میلیون نفری استان بالای ۶۰ سال و سالمند و هرسال ۱۰ درصد به این جمعیت افزوده می‌شود.

صادق جعفری، سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی در جلسه شورای سالمندان خراسان شمالی اظهار کرد: اکنون ۱۳ هزار و ۶۷۴ سالمند زیر پوشش بهزیستی خراسان شمالی هستند.
وی افزود: هزار و ۴۰۰ سالمند در ۱۴ مرکز شبانه و روزانه نگهداری و خدمات لازم به آنان ارائه می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: باید اطلسی برای سالمندان تهیه شود تا هر سالمندی یک شناسنامه داشته باشد و سوابق بیماری در آن لحاظ شود.
حسن ناهیدی افزود: تهیه شناسنامه سالمندان باید با جدیت پیگیری شود و دهه سوم خدمات هر کارمندی مراقبت‌هایی انجام شود تا با ورود به سالمندی به دنبال مراقبت و کاهش مشکلات آنان بود.
وی ادامه داد: برای کارمندانی که شرایط قانونی دارند افزایش مهارت در کار نیاز است، زیرا که بهره وری برای دستگاه‌ها افزایش می‌یابد و فرد مستهلک نمی‌شود، باید از زمان اشتغال تا موقع سالمندی به دنبال مهارت آموزی بود تا در زمان سالمندی کمتر دچار آسیب شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی همچنین اضافه کرد: غربالگری کارمندان باید زودتر انجام گیرد خصوصا برای بانوان جدی گرفته شود تا بیماری‌ها زودتر تشخیص و هزینه‌های درمانی از محل کار آنان پرداخت شود.
وی گفت: حرکات بدنی، ورزشی و سرانه برای سالمندان تعریف شود و قبل سالمندی کاری کرد که با شرایط مناسبی وارد این دوران شوند نه مستهلک پا به این دوران سپری کند.
ناهیدی با تاکید بر انجام بیمه تکمیلی سالمندان بیان کرد: مجموعه اقداامت مشخص تری باید برای آنان تعریف شود، همه دستگاه‌ها ورود پیدا کنند تا از این موج سالمندی خروج پیدا کنیم.
۱۳تا ۷ مهرماه با عنوان هفته سالمند نامگذاری شده است.
در پایان این نشست حکم اعضای جدید شورای مشارکت استان برای مدت سه سال ابلاغ شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط