سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 16:56

کد خبر 640053

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 12:54:00


توضیحات شرکت متروی تهران درباره باز بودن در قطار


ایرنا/ مدیر ایمنی و مهندسی عملیات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در خصوص باز ماندن در یکی از قطارهای خط سه که از ایستگاه قائم به سمت آزادگان در حال حرکت بود، توضیحاتی ارائه داد.

حسین امیراحمدی، مدیر ایمنی و مهندسی عملیات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه اظهار کرد: روز گذشته ۲ مهرماه، یکی از درهای قطار در خط سه مترو در ایستگاه تئاتر شهر دچار نقص فنی شده و باز مانده بود.
وی افزود: با توجه به اینکه امکان حرکت قطار با در باز وجود ندارد و از طرفی سیستم‌های در قطار هنگام سرویس‌دهی به دلیل ازدحام جمعیت و یا نقص فنی طوری معیوب شود که لنگه‌های در امکان بازگشت به حالت بسته را نداشته باشند باید طبق دستورالعمل‌های موجود در ایمن‌ترین وضعیت با هماهنگی مرکز کنترل و فرمان یا مسئول ایستگاه، «حائل ایمنی» در آن قسمت نصب و قطار تا انتهای مسیر هدایت شود.
امیراحمدی اضافه کرد: در این قطار نیز حائل ایمنی جلوی دری که دچار نقص شده بود، نصب و قطار تا پایان مسیر به سمت ایستگاه آزادگان ادامه حرکت داد و تنها از تردد مسافران در آن قسمت جلوگیری شد.
مدیر ایمنی و مهندسی عملیات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه افزود: در ادامه مسیر تا مقصد نیز موضوع به تمام ایستگاه‌های مسیر اطلاع‌رسانی می‌شود تا از طریق پایش نسبت به نظارت بر وضعیت در معیوب دقت نظر بیشتری داشته باشند تا حرکت قطار از ایستگاه‌ها با هماهنگی راهبر قطار و کارکنان ایستگاه انجام گیرد.
وی تاکید کرد: اگر مشکل فنی قطار جدی باشد و برطرف نشود، پس از تخلیه مسافران در آخرین ایستگاه، قطار از خط خارج شده و به محوطه تعمیرگاهی برای رفع مشکل منتقل می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط