سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 18:03

کد خبر 640192

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 13:29:45


رئیس اتحادیه طلا و جواهر: بازار ارز مثل گذشته دستخوش هیجانات نمی‌شود


تسنیم/رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است؛ بازار ارز التهاب و نوسانات قیمتی را پشت سر گذاشته و دیگر مثل گذشته دستخوش هیجانات بلندمدت نخواهد شد.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به شوک‌های سیاسی و امنیتی یکسال اخیر در ایران و منطقه و تاثیر آن بر بازار ارز گفت: با توجه به ثبات بازار ارز طی ماه‌های اخیر که قیمت‌ها در یک کانال مشخص و ثابت، کنترل و مدیریت شد، بعید است که دوباره شاهد التهاب دیگری در بازار ارز باشیم. 
وی با بیان اینکه در سالیان گذشته با هر اتفاق سیاسی و امنیتی، نرخ دلار افزایش پیدا می‌کرد، اما از سال گذشته تاکنون شاهد نوسانات بلندمدت و افزایش پایدار قیمت ارز نبوده‌ایم، افزود: تجربه نشان داده با هر تنش و شوک سیاسی در منطقه، قیمت ارز هم با نوسان همراه می‌شد اما در این دوره دیگر اینگونه نیست. به عنوان مثال در اردیبهشت‌ماه امسال  پس از تنش‌های مختلف داخلی و منطقه‌ای، قیمت سکه به 45 میلیون تومان و دلار به 65 هزار تومان رسید که البته این افزایش قیمت، تنها 72 ساعت ادامه داشت و دوباره فروکش کرد.
بذرافشان ادامه داد: اگر بانک مرکزی بتواند همچنان با اجرای سیاست تثبیت ارزی در کنترل نقدینگی و انتظارات تورمی خوب عمل کند، بعید به نظر می رسد دوباره شاهد التهاب بلندمدت در بازار ارز باشیم. البته این احتمال هم وجود دارد که تنش‌های منطقه‌ای جدید، باعث هیجان و نوسان در بازار ارز و طلا شود که امیدوارم تا پایان سال جاری شاهد این موضوع نباشیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط