سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 19:01

کد خبر 640448

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 16:54:25


تولید روزانه ۱۸ هزار تن گوشت مرغ در کشتارگاه‌های شیراز


مهر/ سرپرست جهادکشاورزی شیراز بابیان اینکه تعهد جوجه‌ریزی ماهانه شیراز بیش از یک میلیون و ۲۷۸ هزارقطعه است، گفت: روزانه ۱۸ هزارتن گوشت مرغ در کشتارگاه‌های شیراز تولید و به بازار تزریق می‌شود.

محمد میرزایی، سرپرست جهادکشاورزی شیراز بیان کرد: شیراز با ۹۰ واحد مرغداری گوشتی، ظرفیت جوجه‌ریزی بیش از سه میلیون و ۳۹۹ هزار قطعه را در هر دوره دار است.

وی با اشاره به اینکه در هر دوره ۳۲۹ مجوز جوجه‌ریزی برای واحدهای پرورش مرغ گوشتی از نژادهای آرین، رأس، کاپ و آربراکرز صادر شده است، ادامه داد: در طول فصول بهار و تابستان با این تعداد مجوز، جوجه ریزی برای بیش از ۸ میلیون و ۱۹۷ هزار قطعه انجام شده است.

میرزایی افزود: روزانه بیش از ۱۸ هزار تن گوشت مرغ در کشتارگاه‌ها تولید و به بازار تزریق می‌شود.

میرزایی با تاکید بر نقش خطیر جهاد کشاورزی در تأمین امنیت غذایی جامعه و اجرای سیاست‌های سازمانی گفت: به منظور افزایش بهره‌وری در واحدهای تولیدی و تولید حداکثری گوشت مرغ، همکاری با شرکت‌های تعاونی و زنجیره‌های تولید گوشت مرغ فعال شهرستان شیراز مدنظر بوده است.

وی تصریح کرد: شرایط بازار مصرف، روند نسبتاً مناسب دریافت نهاده‌ها، بارگیری و تخلیه به موقع واحدهای مرغداری، همکاری و همدلی زنجیره تولید مرغ در شهرستان، همچنین همکاری اتحادیه و تشکل‌های مربوطه و مرغداران شهرستان از جمله عوامل تحقق بالاتر از تعهد جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ به شمار می‌آید.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز نیاز روزانه مرغ گرم این شهرستان را حدود ۱۲۰ تن اعلام کرد و افزود: بهبود زیرساخت‌های لازم در واحدهای تولید گوشت مرغ و تخم مرغ، برای افزایش بهره‌وری و تولید و تأمین نیاز جامعه، موضوعی است که آن را از طریق طرح‌هایی همچون نفوذ دانش در واحدها دنبال می‌کنیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط