سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 20:54

کد خبر 640589

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 18:58:13


بغض سردار رادان حین توصیف زیبا از شهید منصوری


تسنیم/ فرمانده کل فراجا گفت: شهید منصوری یکی از جوانان بومی بیجار؛ جوانی رعنا، خوش‌خلق، مودب و منضبط بود که برای حفظ آرمان‌های انقلاب و دستاوردهای امام و حضرت آقا و شهدا پا به عرصه میدان گذاشت؛ رفتن باقر برای ما بسیار سخت بود.

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل فراجا عصر امروز در مراسم  یادواره سردار شهیدباقر منصوری که در سینما آزادی این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: شهر بیجار یادآور خاطرات شهید بیاتیان‌ها، ترابیان‌ها، منصوری‌ها و شهدای عزیزی است که در منطقه اثرگذار بودند. شهید منصوری یکی از جوانان بومی بیجار بود که برای حفظ آرمان‌های انقلاب و دستاوردهای امام و حضرت آقا و شهدا پا به عرصه کردستان و شهر سقز گذاشت، جوانی رعنا، خوش‌خلق، مودب و منضبط بود که در گردان ادوات شروع به کار کرد.

وی افزود: گردان ادوات از گردان‌هایی بود که بایستی غیر از روحیه سلحشوری، علم هم داشته باشید تا بتوانید از آتش ادوات به نفع رزمندگان استفاده کنید. زمانی‌که شهید منصوری را می‌خواستیم به عنوان فرمانده گردان ادوات انتخاب کنیم، جوانی بود که شاید برای انتخابش شاید تردیدهایی به دلمان راه می‌دادیم اما این انتخاب صورت گرفت.

فرمانده کل فراجا تصریح کرد: زمانی کوتاهی نگذشت که ما بدانیم همه نگرانی‌ها در فرماندهی و مدیریت شهید منصوری، نگرانی بیهوده بود چراکه این شهید توانست گردان ادوات منضبط و پای کار را تشکیل دهد. از خصوصیات شهید این بود که در بین پاسداران منضبط و لباس منظم و اتو کشیده و پوتین‌های به پا گت می‌پوشید و از روحیه انظباطی بسیار معناداری برخوردار بود.

رادان گفت: البته شهید منصوری در کنار انظباط، دل بسیار خوب و مهربانی داشت و در کوتاه‌ترین زمان رابطه دلی و عاطفی با بچه‌های گردان و فرماندهان بالاتر برقرار کرد. متأسفانه بعد از مدتی، شهید منصوری در مسیر سقز-بانه در سال 1371 به شهادت رسید. رفتن باقر برای ما بسیار سخت بود، اینکه یک نفر در اندک زمانی توانسته بود گردان بسیار خوبی را راه‌اندازی و تربیت کند.

فرمانده کل فراجا در پایان ضمن قدردانی از برگزاری این مراسم اظهار کرد: خدمت همه شرکت‌کنندگان یاواره شهید منصوری و مردم عزیز بیجار عرض سلام، ادب و خداقوت داشته و دست‌بوس همه این عزیزان و کسانی که در طول دوران دفاع مقدس، عملیات‌ها و درگیری‌های کردستان از خودگذشتگی انجام دادند و نام و یاد خودشان را به یادگار گذاشتند، هستم. انتظار می‌رود که برای ما هم دعا کنید تا این بار سنگین مسئولیت را همچون شهدا به سر مقصود برسانیم.

 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط