سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 21:58

کد خبر 640662

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 20:08:40


مدال طلا برای فناوران علوم پزشکی قزوین در جشنواره جهانی آمریکا


صدا و سیما/ فناوران دانشگاه علوم پزشکی قزوین در جشنواره اختراعات آمریکا به میزبانی دانشگاه ویرجینیا مدال طلا کسب کردند.

دکتر حمید کاریاب، رئیس گروه توسعه سلامت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه با اعلام این خبر عننوان کرد: در این مسابقه که در 24 آگوست 2024 برگزار و گواهی آن حدود یک ماه بعد ارسال شد زهرا نجاتی فر ،کارشناس مرکز رشد فناوری زیست پزشکی معاونت و رضا عسگری، سالار یوسف زاده، محمد محمدی و علیرضا خدابنده دانشجویان رشته پزشکی با ایده محوری اسپری هوشمند ترمیم زخم چند منظوره برنده مدال طلا در بخش سلامت جشنواره شدند.
زهرا نجاتی فر از اعضای تیم فناور این جشنواره در خصوص ایده مطرح شده در این جشنواره گفت: با توجه به اهمیت پیشگیری از آسیب های جدی پس از سوختگی، فناوران دانشگاه بر روی ایده طراحی اسپری هوشمند ترمیم زخم چند منظوره که می تواند عملکردهای متعددی داشته باشد کار کردند.
وی افزود: این اسپری هوشمند که می تواند در سیستم درمانی و بهبود زخم کمک زیادی به بیماران کند دارای ویژگی های آنتی باکتریال و تعدیل التهاب است.
همچنین در این اسپری از ترکیبات حافظه دار، پروبیوتیک و یک عامل تغییر رنگ زیست سازگار و حساس به pH  استفاده شده است. ترکیبات این اسپری می تواند به طور فعال رشد سلولی و بازسازی بافت را تحریک کند.
نجاتی فر افزود: این اسپری قابلیت پایش بهبود زخم را دارد و با تغییر رنگ می تواند تغییر روند درمان را اطلاع دهد. در این طرح سعی شده از ترکیباتی استفاده شود که بتواند بیشترین تاثیر را بر روی زخم و روند بهبودی داشته باشد.
گفتنی است این جشنواره از بزرگترین و معتبرترین رقابت های علمی، پژوهشی و نوآوری در سطح جهانی است که با حضور 34 کشور جهان، بستری بی نظیر برای به نمایش گذاشتن استعدادهای برجسته از سراسر دنیا فراهم کرده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط