چهارشنبه 04 مهر 1403 - 12:48

کد خبر 640917

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 08:37:00


اعلام برنامه سومین سالگرد ارتحال آیت‌الله حسن‌زاده آملی


فارس/ برنامه سومین سالگرد ارتحال آیت الله حسن‌زاده آملی در شهرهای مختلف کشور اعلام شد.

همزمان با سومین سالگرد ارتحال علامه ذوفنون حضرت آیت الله حسن حسن‌زاده آملی برنامه های متعددی در شهرهای مختلف کشور برگزار می شود.

ساعت ۹ صبح امروز چهارشنبه سومین سالگرد ارتحال عارف بالله و عالم ربانی آیت الله حسن زاده آملی در فرهنگستان علوم تهران برگزار می شود و از ساعت ۱۶ عصر امروز آئین سالگرد ارتحال معظم له در مسجد علامه حسن زاده آمل واقع در منطقه سبزه میدان دنبال می شود.

مسجد حکیم استان اصفهان هم از ساعت ۹ صبح روز پنج شنبه پنجم مهر میزبان مراسم سالگرد این عالم وارسته است همچنین روز جمعه ششم مهر از ساعت 9 صبح مراسم سالگرد علامه دهر در بیت الرحمه روستای ایرا بخش لاریجان در جوار مزار آن عالم وارسته برگزار می شود.

ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح روز پنج شنبه ۲۶ مهر امسال هم مراسم دیگری در دانشگاه قم برگزار می شود تا علما و فقهای شهر دینی و مذهبی قم در این مراسم شرکت کنند.

علامه حسن حسن زاده آملی در ۱۷ بهمن ۱۳۰۷ در روستای ییلاقی ایرا بخش لاریجان شهرستان آمل دیده به جهان گشود و در سوم مهر سال ۱۴۰۰ پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را لبیک گفت.

از این عالم وارسته جهان اسلام بیش از ۹۰ جلد کتاب در زمینه عرفان، فقه، ریاضیات، شعر، فلسفه، هیأت، طب و ادبیات به یادگار مانده و آثار منتشر نشده زیادی هم از ایشان بر جای مانده است.

استاد علامه ذوالفنون حسن‌زاده در زمره دانشوران و دانشمندان متعهدى بوده که جامع حکمت عملى و نظرى است.

ایشان فقیهى مسلم، فیلسوفى صاحب نظر، عارفى متشرع، حکیمى ریاضی‌دان و ادیبى تواناست و در عمل و سیر و سلوک، ترجمان عرفان نظرى بوده است.

این عالم وارسته در پی سفر رهبر معظم انقلاب به شهرستان آمل در سال ۱۳۷۷ کتاب «انسان و عرفان» خود را به ایشان تقدیم کرده‌اند، که در اول آن آمده است:

رهبر عظیم الشان کشور بزرگ جمهوری اسلامی ایران جناب آیت الله المعظم خامنه‌ای کبیر (متع الله الاسلام و المسلمین بطول بقائه الشریف) قائد ولیّ وفیّ، و رائد سائس حفیّ، مصداق بارز «نرفع درجات من نشاء» می‌باشد. عزّت و شکوت روز افزون آن قائد اُسوه‌ی زمان را همواره از حقیقة الحقائق مسئلت دارم و امیدوارم دادار عالم و آدم همواره سالار و سرورم را سالم و مسرور دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط