چهارشنبه 04 مهر 1403 - 12:51

کد خبر 640923

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 08:30:59


جدال یوزهای ایرانی با شیرهای اطلس


فارس/تیم ملی فوتسال ایران و مراکش در مرحله یک شانزدهم و حذفی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان فردا (پنج شنبه) به مصاف هم‌ می‌روند.
تیم ملی فوتسال کشورمان در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان حضور دارد و با شکست تیم‌های ملی ونزوئلا، گواتمالا و فرانسه با اقتدار و با ۹ امتیاز به مرحله یک شانزدهم و حذفی این مسابقات صعود کرد.شاگردان شمسایی در این مرحله باید فردا از ساعت ۱۶ به وقت کشورمان به مصاف تیم مراکشی بروند که از نظر کارشناسان دنیا تیمی آماده را راهی جام‌جهانی کرده و می تواند یکی از مدعیان جام باشد.
مراکش تیم ششم رنکینگ فیفا
مراکش تیمی که ۳ بار پیاپی قهرمانی جام ملت‌های آفریقا را به دست آورده است و به عنوان برترین تیم ملی در سال ۲۰۲۳ شناخته شد و چهارمین حضور خود را در جام جهانی تجربه می کند.شیرهای اطلس پس از دستاورد بزرگ در جام ملت‌ها به عنوان غول آفریقا راهی جام جهانی شدند و دومین تیم بعد از کوبا بودند که وارد ازبکستان شدند.  آنها توانستند در اولین رده‌بندی فوتسال جهان که در سال جاری فیفا منتشر کرد در رده ششم رنکینگ جهان قرار بگیرند.مراکشی ها چهار بار متوالی توانستند به مسابقات جهانی راه یابند و بهترین نتیجه آن‌ها در این رقابت‌های در ۲۰۲۱ صعود به مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات بوده است.
ایران یکی از مدعیان اصلی جام
تیم ملی فوتسال کشورمان با ۱۳ عنوان قهرمانی در آسیا، سومی جهان را در کارنامه خود دارد و در آخرین رنکینگ برترینهای جهان در حال حاضر در رده چهارم دنیا قرار دارد. کارشناسان دنیا تیم‌ملی کشورمان را یکی از ابرقدرت‌های فوتسال دنیا می‌شناسند تا جایی که از ابتدای این مسابقات تیم ایران را یکی از مدعیان جام یاد کردند. سایت فیفا در طول مسابقات خود گواه این موضوع بوده که به تمجید از عملکرد تیم‌ملی کشورمان در این جام پرداخته است.شاگردان شمسایی با عملکرد خوبی که در مرحله گروهی این مسابقات از خود نشان دادند توانستند سه رکورد به یاد ماندنی در ادوار بازی‌های جام جهانی بجا بگذارند.رکورد بیشترین گل زده در مقابل حریفان، صعود مقتدرانه به مرحله بعدی با امتیاز کامل و همچنین دومین تیم هجومی در مرحله گروهی در جام جهانی است.این آمار نشان می دهد که وحید شمسایی سرمربی تیم ملی و کادر فنی وی با تدبیر و اندیشه خاصی با توجه به اینکه بازی‌های تدارکاتی مناسب نداشتند وارد این رقابت‌ها شده‌اند.ملی پوشان کشورمان در ۳ بازی مرحله گروهی نشان دادند که با همدلی و تیم بودن، تلاش و... برای سرافرازی پرچم ایران قادرند در مقابل هر رقیب سرسختی قرار بگیرند و او را مغلوب خود کنند. آنها از همان ابتدای مسابقات هم قسم شدند تا پای جان برای ایران بجنگند و برای بالا نگه داشتن پرچم ایران از هیچ کوششی دریغ نکنند.حال باید منتظر مانند دید که در جدال حساس فردا یوزهای ایرانی در مصاف با شیرهای اطلس چه نتیجه‌ای را رقم خواهند زد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط