چهارشنبه 04 مهر 1403 - 12:06

کد خبر 641064

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 09:57:16


مجلس تقاضای استعفای حسین‌زاده را نپذیرفت


فارس/ نمایندگان مجلس شورای اسلامی جلسه علنی امروز استعفای عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه را نپذیرفتند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۴ مهرماه) استعفای عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه را با 107 رأی موافق، 129 رأی مخالف، 5 رأی ممتنع از 241 رای مأخوذه نپذیرفتند.عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مجلس دوازدهم که به‌تازگی به سمت معاون امور توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور منصوب شده درخواست استعفا از نمایندگی مجلس را داد.
 
بررسی تقاضای استعفاء بدین صورت بود که ابتدا تقاضای استعفاء قرائت شد.متن نامه استعفای عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه از نمایندگی پارلمان که روح‌الله متفکرآزاد عضو هیات رئیسه مجلس قرائت کرد، به شرح زیر است:«پیرو نامه رئیس‌جمهور جناب آقای دکتر پزشکیان به مجلس شورای اسلامی در خصوص اینجانب حضور عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مردم شریف شهرستان‌های نقده و اشنویه که سه دوره افتخار وکالت آن عزیزان را بر عهده داشته‌ام، در قالب معاونت رئیس‌جمهور در امور توسعه مناطق محروم کشور، روستاها و امور عشایری، تقاضای استعفا از سمت نمایندگی مجلس شورای اسلامی مطابق مواد ۹۰ و ۹۱ آیین‌نامه داخلی را دارم.امید آن دارم که همکاران گران‌قدرم در مجلس با پذیرش استعفای اینجانب فرصت خدمتگزاری به محرومان و جامعه روستایی و عشایری را برایم فراهم آورند.»سپس شخص متقاضی استعفاء از تقاضای خود دفاع نمود. مدت قرائت تقاضای استعفا و توضیح نماینده متقاضی استعفاء ۳۰ دقیقه بود. مخالفین نیز ۳۰ دقیقه درباره استعفاء صحبت کردند و پس از آن رأی‌گیری انجام ‌شد.

حسین‌زاده: شأن مردم ایران بالاتر از این است که به آنان کمک‌های معیشتی دهیم
حسین‌زاده گفت: عده‌ای از استعفای من خوشحال و عده‌ای ناراحت شده‌اند. اما واقعیت امر این است که هویت سیاسی خود را از شهرستانی چندفرهنگی به دست آورده‌ام. دغدغه اصلی من همواره جلب حقوق شهروندی بوده است.وی ادامه داد: برای تحقق برنامه‌های پنج‌ساله توسعه دچار انحراف معیار شده‌ایم. چون هیچ نهاد نظارتی برای تخصیص اعتبارها وجود نداشته است و همواره لابی‌های سیاسی و اقتصادی تأثیرگذار بوده است. نظام‌بخشی و رصد و ارزیابی بر روند توسعه و تخصیص اعتبارات باعث شد تا این مسئولیت را بپذیرم.حسین‌زاده تاکید کرد: توسعه پایدار منطقه متوازن را می‌خواهم با ابزارهای نظارتی در این جایگاه بوجود آورم. توسعه مناطق روستایی و محروم بدون داشتن مدیریتی یکپارچه بوده است. فرایندهایمان در توسعه درست نبوده است و لازم بود تا معاونتی در این زمینه تشکیل می‌شد. نتوانستیم به نظام مسائل در روستاها و مناطق محروم برسیم. امروز فارغ از نگاه کالبدی صرف باید به توانمندسازی های سیاسی و اجتماعی برسیم.معاون امور توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه شان مردم ایران بسیار بالاتر از این است که به آنان کمک‌های معیشتی دهیم، عنوان کرد: تمامی اقوام ایرانی طبق نظریه دولت- ملت مدرن باید ایران را از خود بدانند و نگذاریم هیچ‌کس در این سرزمین احساس غریبی کند. من هم مانند آقای مالک شریعتی مخالف سهم‌خواهی های قومی و مذهبی هستم. ملاک انتخاب افراد باید شایستگی‌ها باشد.

وی ادامه داد: معتقدم به اندازه تک تک شماها ایرانی هستم و نسبت به این وطن حس تملک دارم. اعتقاد دارم در ایران گاهی نیاز است سختی ها را به جان بخریم تا ریل گذاری مسیرهای جدید را انجام دهیم وگرنه سختی این معاونت جدید را به جان نمی‌خریدم. تعهد من به اصول اخلاقی و حرفه ای است و نه به جایگاه‌ها.حسین زاده تاکید کرد: رویای خود را زدودن فقر و نابرابری می‌دانم. در مناطق محروم زنانی داریم که در شرایط اقتصادی بدی هستند و سرخورده شده اند. امیدوارم بتوانم بخشی از عدالت را در این موضوعات اجرا کنم. مسئولیت جدید من راهی برای ترک مردم حوزه انتخابیه خود نیست بلکه راهی برای رساندن صدای آنان است. اینجا هستیم تا به قلب چالش‌های کشور بزنیم. عدالت باید به تمامی عرصه های امور مردم کشور نفوذ کند. هر قوم و گروه اجتماعی باید سهم خود را از عدالت دریافت کند.وی یادآور شد: باید به زیرساخت‌های آموزشی و بهداشتی در مناطق محروم و دور افتاده توجه بیشتری کنیم. اعتقاد دارم آینده ایران از دل روستاها و مناطق محروم تعیین خواهد شد. در این مسیر ضعیف ترین ایرانی‌ها نیز توانمند خواهند شد.معاون امور توسعه روستایی در پایان گفت: هرگز مردم را تنها نخواهم گذاشت و در مسئولیت جدید ضمن توسعه شهرستان های نقده و اشنویه، سایر نقاط محروم ایران را توسعه خواهیم داد. رئیس جمهور نشان داد شعار وفاق او ویترینی نیست. حق هر ایرانی است تا در مدیریت های سیاسی و اجتماعی مختلف قرار بگیرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط