چهارشنبه 04 مهر 1403 - 13:58

کد خبر 641303

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 11:53:15


کشت پاییزه کلزا در قطب تولید کلزای لرستان آغاز شد


ایرنا/ مدیر جهاد کشاورزی سلسله گفت: کشت پاییزه کلزا در این شهرستان آغاز شده و بطور معمول تا اواخر مهر ماه ادامه خواهد داشت.

روح اله حقی منصوری، مدیر جهاد کشاورزی سلسله اظهار کرد: سهمیه سلسله در برش شهرستانی الگوی کشت این محصول یک هزار هکتار بود اما تاکنون یک هزار و ۵۹۲ هکتار از اراضی این منطقه به کشت کلزا اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه سلسله به عنوان قطب تولید کلزا در لرستان شناخته می شود عنوان کرد: آب و هوای مناسب شهرستان باعث شده کشاورزان کشت این دانه روغنی و استراتژیک را در اولویت قرار دهند.
مدیر جهاد کشاورزی سلسله با بیان اینکه پارسال یک هزار و ۹۵۰ نفر بهره بردار از شهرستان حدود یک هزار و ۴۰۸ هکتار از اراضی زراعی خود را به کشت این محصول اختصاص دادند بیان کرد: این اقدام باعث شد بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تن کلزا از مزارع این شهرستان برداشت و رکورد تولید این محصول در استان شکسته شود.
حقی منصوری ادامه داد: چندین سال پیاپی است که سلسله رتبه نخست تولید کلزا را به خود اختصاص داده و به طور تقریبی می توان گفت از اوایل دهه ۸۰ تاکنون کشت کلزا در منطقه رواج داشته است.
وی یادآور شد: برخی کشاورزان کلزاکار شهرستان هرساله با برداشت این محصول عملکرد چندین برابری در واحد سطح و چند برابر میانگین کشوری که حدود سه تن در هر هکتار است را ثبت می کنند.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی سلسله دولت در سال زراعی پیش رو قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا را ۴۱۰ هزار ریال تعیین کرده است.
بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان سلسله وجود دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط