چهارشنبه 04 مهر 1403 - 12:51

کد خبر 641177

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 10:55:28


اولین دوره «لیگ پیلاتس ایران» برگزار می‌شود


مهر/ رییس انجمن پیلاتس فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی از برگزاری اولین دوره لیگ پیلاتس در بخش آقایان و بانوان با حضور ۲۸ تیم، خبر داد.
ایمان متقیان نژاد با اشاره به اینکه اولین دوره لیگ پیلاتس در کشور توسط فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی، برگزار می‌شود، اظهار کرد: لیگ پیلاتس آقایان طی ۴ هفته برگزار در آبان ماه به پایان می‌رسد و همچنین لیگ پیلاتس بانوان نیز طی ۴ هفته برگزار و در آذرماه به پایان خواهد رسید.
وی افزود: هر تیم با ۴ ورزشکار در رده‌های سنی مختلفی در لیگ پیلاتس شرکت خواهند کرد و یک سرپرست و یک مربی نیز، تیم‌های حاضر در مسابقات را همراهی می‌کنند.
رییس انجمن پیلاتس فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی با بیان اینکه ۲۸ تیم به منظور شرکت در اولین دوره لیگ پیلاتس ثبت نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: افتتاحیه لیگ پیلاتس آقایان در تهران خواهد بود و هفته پایانی یا اختتامیه مسابقات در ساری، برگزار خواهد شد.
متقیان‌نژاد در مورد هدف برگزاری اولین دوره لیگ پیلاتس، عنوان کرد: نشان دادن حرکات زیبا و متنوع پیلاتس به عموم مردم از مهم‌ترین اهداف مدنظر است و قصد داریم با برگزاری چنین رویدادهایی زمینه‌ساز افزایش میزان فعالیت بدنی و بهبود سطح تندرستی اقشار مختلف جامعه شویم.
وی با اشاره به اینکه پیلاتس به مجموعه‌ای از تمرینات ورزشی تخصصی گفته می‌شود که بر بدن و ذهن فرد تأثیر می‌گذارد، گفت: این رشته ورزشی همچنین ضمن بالا بردن قدرت و استقامت تمام اعضای بدن، عمقی‌ترین عضلات بدن را مورد هدف قرار می دهد.
متقیان‌نژاد در مورد ارزش رشته پیلاتس، بیان کرد: پیلاتس یک ورزش فوق‌العاده برای جسم و ذهن است و انواع مختلفی دارد؛ پیلاتس برای تقویت میان تنه در بدن بسیار مؤثر است و تمرینات ورزش پیلاتس در بهبود آمادگی جسمانی کلی بدن و کنترل ذهن نیز تأثیر به سزایی دارد.
وی افزود: پیلاتس به عنوان یک رشته انعطافی بر تعادل و انعطاف پذیری تمرکز دارد و در این ورزش احتمال آسیب دیدگی، بسیار کمتر از سایر ورزش‌های شدید است.
رییس انجمن پیلاتس فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی در خصوص فواید پیلاتس نیز، بیان کرد: افزایش قدرت هسته بدن، بهبود حالت ایستایی بدن، کاهش کمردرد، جلوگیری از آسیب‌دیدگی و صدمات و همچنین بهبود تعادل بدن، از جمله فواید بسیار مهم پیلاتس است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط