چهارشنبه 04 مهر 1403 - 14:04

کد خبر 641289

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 11:47:36


اولین باران پاییزی به مهمانی گلستانی‌ها آمد


ایرنا/ آغاز فعالیت سامانه بارشی، اولین باران پاییز امسال را مهمان مردم گلستان کرد و لذت تجربه‌ هوای مطبوع و خنک را به ساکنان این استان چشاند.

محمد کردجزی، معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی گلستان با اشاره به کاهش دما و تداوم خنکی هوا تا میانه‌های هفته آینده اظهار کرد: سامانه بارشی جدید از شنبه آینده وارد استان می‌شود.

وی افزود: آسمان گلستان امروز و فردا بارانی است.

وی با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌های قبلی کاهش پنج درجه‌ای دمای هوا امروز در گرگان اتفاق افتاد، افزود: دیروز حداکثر دمای هوای گرگان ۳۳ درجه بوده که امروز با پنج درجه کاهش، به ۲۸ درجه رسیده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی گلستان با اشاره به اینکه امروز حداکثر دمای هوای گلستان به ۲۸ درجه می‌رسد، تصریح کرد: بارش باران گاهی اوقات همراه با وزش باد شدید و رعد و برق همراه است.

به گفته کردجزی؛ روز جمعه از میزان ناپایداری‌های جوی کاسته شده و بارش‌ها پراکنده می‌شود و حداکثر دمای استان به ۲۵ تا ۲۹ درجه می‌رسد.

وی از ورود سامانه بارشی جدید از شنبه هفتم مهر به گلستان خبر داد و توضیح داد: در این سامانه بارشی، شدت بارش‌ها به‌ویژه در نواحی کوهستانی و کوهپایه‌ای قابل توجه است و همراه با رعد و برق، صاعقه و وزش باد خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی گلستان اضافه کرد: به دنبال فعالیت این سامانه بارشی، اختلال در تردد جاده‌ای و بالا آمدن آب رودخانه پیش‌بینی می‌شود که توصیه ما به مردم گلستان پرهیز از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها است.

کردجزی گفت: براساس داده‌های هواشناسی در روزهای یکشنبه و دوشنبه (هشتم و نهم مهر) بارندگی‌ها در گلستان پراکنده می‌شود و آسمان گلستان تا روز چهارشنبه صاف تا قسمت ابری خواهد بود.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط