چهارشنبه 04 مهر 1403 - 14:44

کد خبر 641333

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 14:16:00


انتقاد عضو شورا از حضور گسترده دست‌فروشان در معابر کرج


ایمنا/ عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: رفع تصرف و اشغال معابر عمومی شهر توسط دست‌فروشان و تکریم حقوق شهروندی از سوی شهردار کرج رعایت شود.

علیرضا رحیمی محمودآبادی، عضو شورای اسلامی شهر کرج ضمن تذکر و انتقاد از حضور گسترده دستفروشان در معابر شهر، اظهار کرد: موضوع دستفروشی در معابر و هسته پرتردد مرکزی شهر از حد خود گذشته است و در بعضی نقاط حتی فضایی برای تردد رهگذران و شهروندان باقی نگذاشته و این موضوع امروزه به مطالبه جدی و اصلی شهروندان و کاسبان معابر تبدیل شده است.
وی از عملکرد معاونت خدمات شهری و عوامل اجرایی مناطق در نظارت نداشتن صحیح بر امور محوله انتقاد کرد و افزود: به عنوان مثال در مسیر چهارراه طالقانی تا میدان شهدا و سپس میدان قدیمی کرج، حضور گسترده دستفروشان و حتی در مواردی تصرف و اشغال عرشه پل‌های عابر پیاده منظره‌ای بسیار زشت را در شهر رقم زده و به یک ناهنجار اجتماعی تبدیل شده است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اصل ۹ ماده ۹۹ تبصره ۹ کتاب مجموعه قوانین و مقررات شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: اراضی، کوچه‌ها، میدان‌ها، خیابان‌ها و معابر عمومی واقع در محدوده هر شهر، ملک عمومی محسوب و تعرض در این معابر تخلف تلقی می‌شود.
رحیمی محمودآبادی اضافه کرد: لازم است شهرداری‌ها با متخلفان برخورد کنند، مدیریت شهری کرج حتی با وجود طرح خوبی که توسط مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تهیه شد تا به امروز اقدام و گام موثری برای ساماندهی دست‌فروشان به ویژه در معابر مرکزی شهر انجام نداده است.
وی از عملکرد ضعیف شهرداری کرج در این خصوص عذرخواهی کرد و گفت: شهردار برای تکریم حقوق شهروندی هر چه سریع‌تر معابر عمومی و محل رفت و آمد رهگذران را از تصرف و اشغال درآورد و نسبت به ساماندهی دست‌فروشان اقدام کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط