چهارشنبه 04 مهر 1403 - 16:54

کد خبر 641605

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 14:54:00


حالت صوتی پیشرفته ChatGPT با صداهای بیشتر و ظاهری جدید عرضه شد


دیجیاتو/ حالت صوتی ChatGPT علاوه‌بر ظاهری جدید همچنین به پنج صدای جدید منهای صدای Sky مجهز شده است.

OpenAI اعلام کرد قابلیت «حالت صوتی پیشرفته» (AVM) را همراه چند تغییر برای مجموعه‌ای از مشتریان پولی ChatGPT ارائه کرده است. این ویژگی صوتی که صحبت‌کردن با ChatGPT را طبیعی‌تر می‌کند، ابتدا برای مشتریان رده‌های Plus و Teams ارائه می‌شود و مشتریان رده‌های Enterprise و Edu نیز هفته آینده آن را دریافت خواهند کرد.

 تبلیغات 
همان‌طور که در ویدیوی اعلامیه OpenAI مشاهده می‌شود، ویژگی Advanced Mode چند تغییر نیز کرده است. اکنون هنگام استفاده از این ویژگی کره‌ متحرک آبی به کاربران نمایش داده می‌شود. پیش‌ازاین هنگام استفاده از قابلیت‌های صوتی ChatGPT چند نقطه مشکی متحرک نمایش داده می‌شد.

اضافه‌ شدن صداهای جدید به حالت صوتی ChatGPT
علاوه‌براین، ChatGPT به 5 صدای جدید مجهز شده است که کاربران می‌توانند آن‌ها را امتحان کنند. اکنون تعداد کل صداهای قابلیت صوتی ChatGPT به عدد 9 می‌رسد که تقریباً به‌ اندازه هوش مصنوعی Gemini Live گوگل است.

OpenAI اولین‌ بار این قابلیت را ماه مه معرفی کرد. آن زمان صدای دیگری با عنوان Sky نیز نمایش داده شده بود که به‌خاطر شباهت زیاد آن با صدای «اسکارلت جوهانسون»، بازیگر آمریکایی فیلم Her، سازنده ChatGPT مجبور شد آن را کنار بگذارد. اکنون نیز Sky بین صداهای ChatGPT وجود ندارد.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که هنوز در دسترس کاربران قرار نگرفته‌، امکان اشتراک‌گذاری ویدیو و صفحه‌نمایش با ChatGPT است که OpenAI در جریان رویداد بهاره خود آن را به نمایش گذاشت. این ویژگی به مدل GPT-4o اجازه می‌داد اطلاعات دیداری و شنیداری را هم‌زمان پردازش کند؛ برای مثال، می‌توانید به کمک آن پاسخ سؤالات ریاضی نوشته‌شده روی کاغذ را دریافت کنید.

چند هفته پیش، گوگل نیز ویژگی صوتی Gemini Live خود را به زبان انگلیسی برای دستگاه‌های اندرویدی منتشر کرد. اخیراً نیز گفته‌ شد متا اواخر این هفته قصد دارد ویژگی صدای سلبریتی‌ها را ارائه کند تا از طریق فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ در دسترس باشد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط