چهارشنبه 04 مهر 1403 - 18:46

کد خبر 641749

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 16:47:05


هشدار سطح زرد هواشناسی برای اصفهان


مهر/ اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۸ درجه سلسیوس و خیزش گردوخاک در سراسر استان از فردا پنجشنبه تا اواسط هفته پیش‌رو هشدار سطح زرد صادر کرد.

هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی اصفهان با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد که دمای هوا از شامگاه امروز چهارشنبه تا اواسط هفته آینده بین ۶ تا۸ درجه سلسیوس در همه مناطق به ویژه نیمه شمالی استان کاهش می یابد به طوری که در مناطق سردسیر و کوهستانی احتمال نزدیک به صفر شدن دمای کمینه وجود دارد.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی اصفهان، کاهش دما در مناطق شمالی، شرقی و مرکزی استان به ویژه اردستان، آران و بیدگل، انارک، بادرود، چوپانان، زواره، کاشان، آران و بیدگل، کوهپایه، مهاباد، مورچه خورت، نایین، نطنز، ورزنه، فرودگاه اصفهان، شهر اصفهان، برخوار (دولت آباد) و هرند محسوس تر است.

اداره کل هواشناسی اصفهان همچنین نسبت به وقوع تندبادهای موقت و خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در شمال و شرق و مرکز استان از فردا پنجشنبه تا اواخر وقت یکشنبه هشتم مهرماه هشدار داده و افزوده است که نفوذ و خیزش گردوخاک در مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی در جاده‌های مواصلاتی، احتمال اختلال در حمل و نقل جاده‌ای، احتمال آسیب دیدگی تجهیزات حساس به وزش باد و گردوخاک، خسارت دیدن محصولات کشاورزی، خطر وقوع حادثه در کوهنوردی و سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغات طی پنج روز پیش رو وجود دارد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان به رعایت نکات بهداشتی مربوط به کاهش کیفیت هوا، احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، خودداری از صعود به ارتفاعات و یا توقف در کنار سازه‌های غیر مستحکم و درختان کهنسال توصیه کرده است.

اداره کل هواشناسی همچنین بر لزوم اجرای تمهیدات لازم جهت حفاظت از تجهیزات حساس به وزش باد و گردوخاک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت احتمالی به بخش کشاورزی، حصول اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، پرهیز از پرواز با هواگردهای سبک یا استفاده از دستگاه‌های پرنده کوچک، تمهیدات لازم جهت کنترل دما در گلخانه و باغات و مزارع و کاهش خطر سرمازدگی تاکید کرده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط