پنج‌شنبه 05 مهر 1403 - 00:00

کد خبر 641912

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 19:43:59


مدیر عامل معدن طبس: در کنار خانواده جانباختگان هستیم


تسنیم/ مدیرعامل شرکت معدنجو گفت: اجازه نخواهیم داد که همکاران ما در معدن‌جو خود را تنها یا بی‌سرپناه ببینند و به طور یقین در کنار آنها خواهیم بود و خود را یک خانواده می‌بینیم.

محمد مجتهدزاده در حاشیه عیادت از مصدومین حادثه انفجار معدن زغال سنگ معدنجو در پاسخ به مطالبه خبرنگار تسنیم در طبس و اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر طبس، برای رفع فوری مشکلات مالی حاکم بر حادثه‌دیده‌گان معدن گفت: ضمن ابراز تأسف از حادثه معدنی و تسلیت به خانواده جان‌باختگان، اجازه نخواهیم داد که همکاران ما در معدن‌جو خود را تنها یا بی‌سرپناه ببینند و به طور یقین در کنار آنها خواهیم بود و خود را یک خانواده می‌بینیم.
وی ضمن عذرخواهی از مردم و همکاران خود برای حادثه پیش‌آمده در معدن زغال سنگ معدنجو طبس، تصریح کرد: براساس مصوبه هیئت مدیره شرکت، علاوه بر پرداخت دیه کامل و حق و حقوق قانونی همکاران متوفی پس از سیر مراحل اداری؛ به طور فوری از چهارشنبه 4 مهرماه مبلغ 200 میلیون تومان به حساب یکی از اعضای خانواده جان‌باختگان حادثه معدن واریز می‌شود تا گوشه‌ای از مشکلات مالی آنها در حال حاضر حل شود. 
مجتهدزاده تصریح کرد: این مبلغ برای مصدومین حادثه مذکور 50 میلیون تومان است که علاوه بر پرداخت هزینه‌های کامل درمان و اقامت همراه بیمار برای رفع فوری مشکلات مالی به حساب یکی از اعضای خانواده همکارمان واریز می‌کنیم.
مدیرعامل شرکت زغالسنگ معدنجو طبس همچنین از تصویب پرداخت حقوق کامل تا زمان بهبودی برای مصدومین توسط شرکت معدنجو خبر داد و افزود: تا امروز حقوق معوقه نداشته‌ایم و از این پس نیز تمام تلاش ما بر این است که حقوق همکاران ما به موقع پرداخت شود و مصدومین نیز تا برگشت به کار یا تعیین تکلیف پرونده کاری آنها نیز این حقوق را دریافت خواهند کرد.
عزت‌الله قاسمی، رئیس هیئت مدیره شرکت معدنجو که در عیادت از مصدومان حادثه معدن زغال سنگ؛ مجتهدزاده را همراهی می‌کرد، مصوبات اعلام شده توسط وی را تأیید کرد.

خبرنگار تسنیم در طبس همچنین به عدم پرداخت حق بیمه چندتن از کارگران تازه وارد به معدن که کمتر از 15 روز از شروع کار آنها می‌گذرد اما دچار حادثه شده‌اند؛ انتقاد کرد که مدیرعامل معدنجو در پاسخ به این موضوع، دستور داد: حق بیمه کارگران مذکور تا پایان چهارشنبه 4 مهر به سازمان بیمه تأمین اجتماعی واریز شود که کارگران مذکور تحت پوشش خدمات این بیمه قرار گیرند.

مدیرعامل معدنجو تاکید کرد: از آنجاکه براساس قانون، حساب حقوقی کارگران حادثه دیده تا تعیین تکلیف قضایی مسدود خواهد بود؛ یکی از اعضای درجه یک خانواده کارگران جان‌باخته و مصدوم حادثه معدنی طبس، نسبت به ارائه شماره حساب بانکی دیگری غیر از حساب همکاران مذکور به امور اداری و مالی اقدام کنند که پرداخت‌های مصوب اخیر هرچه سریعتر انجام شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط