چهارشنبه 04 مهر 1403 - 23:45

کد خبر 642008

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 21:36:30


بلینکن: واشنگتن و شرکایش در تلاش برای جلوگیری از جنگ همه جانبه حزب الله و اسرائیل هستند


باشگاه خبرنگاران/ وزیر خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن و شرکایش می‌کوشند مانع از جنگ همه جانبه میان حزب الله و رژیم صهیونیستی شوند.
 

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان می‌گوید آمریکا همدست رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان است و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور نیز وکیل مدافع اسراییل است نه یک میانجیگر بی طرف. 

به گزارش الجزیره، آنتونی بلینکن امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: خطر جنگ در خاورمیانه اکنون حاد است و واشنگتن و شرکایش می‌کوشند مانع از یک جنگ همه جانبه میان حزب الله و اسرائیل شوند. 

وی در سخنرانی خود در جلسه شورای همکاری خلیج فارس در نیویورک، افزود: درباره لبنان باید این موضوع را خاطر نشان شوم که ما به طور خستگی ناپذیر با شرکایم می‌کوشیم مانع از یک جنگ همه جانبه میان طرفین منازعه شویم و در حال تلاش برای استفاده از فرآیند‌های دیپلماتیک به منظور بازگرداندن شهروندان هر دو طرف به خانه‌های خود در نوار مرزی میان لبنان و سرزمین‌های اشغالی هستیم. 

بلینکن با هشدار نسبت به وضعیت موجود، مدعی شد: سطح تنش‌ها در منطقه به نقطه حادی رسیده است. بهترین راهکار برای این مسئله دیپلماسی است و تلاش‌های مشترک ما برای جلوگیری از تشدید تنش‌های بیشتر در این زمینه حیاتی است. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط